Gå til innhold

kan jeg bruke purelan i ansiktet på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen er tørr i ansiktet, og vanlige babykremer funker ikke.

er det trygt å bruke purelan?

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Er han nyfødt vil det være et hudlag som naturlig skaller av, og som ikke vil bli bedre av krem.

Utover det ville jeg ikke nølt med å bruke purelan, babyen kan jo trygt spise det, da må det jo også gå fint på huden:)

Skrevet

Hvis babyen er nyfødt, er det helt naturlig at huden blir tørr og skaller av. Men ja, det er fullstendig trygt å bruke purelan på huden.

Skrevet

Snakker dere om brystkremen Purelan og når anser man at naturlig flass er ferdig? Og når kan man eventuelt begynne å bruke det?

mvh. ikke HI, men ei som også har baby (6 uker) som flasser i ansiktet

Skrevet

babyen er 8 uker,

h*n har vært helt fin i huden helt til nå. plutselig blitt tørr og nuppete.

:)

takk for svar.

HI

Skrevet

Je hadde aldri brukt det i ansiketet på baby. Babyer flasser, det er helt naturlig. La det gå sin gang.

Hvis ikke a krem fungerer, så er det nok meningen at han skal flasse.

Skrevet

ja, brystkremen purelan, det er også en krem som kan brukes på babyen.

Skrevet

Jeg tenker at babyer skal være ekstremt tørre i huden før de flasser av andre grunner enn 9mnd i vann, men akkurat antall uker vil jeg ikke forsøke å spekulere i. I det hele tatt skal jo de fleste babyer være ganske selvsmurte, selv brukte jeg morsmelk (gjerne mot slutten av måltidet, siden den er fetest) på prikker/tørrheter i ansiktet.

(Samme som sa babyen kunne spise Puelan - brystkremen)

Skrevet

jeg hadde og det, og det viste seg å være atopisk eksem...men dr greve sin baby krem og aderma funker på min når han får disse tørre områdene...prat med helsestasjonen om det, det gjorde jeg og fikk det undersøkt videre av legen der

Skrevet

Takk for svar. Da venter jeg og ser det litt an.

23:36

Skrevet

få det sjekket, kan være atopisk eksem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...