blond Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Vi burde kanskje spise mindre kjøtt, men gidder ikke spise i evigheter for å bli mett, derfor: hva liker dere å spise til middag som er uten kjøtt? Suppe er det eneste jeg kommer på..
yasmina Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Salat, er jo kjempe godt det da. Pannekaker, men det er gjerne ikke verdens beste bytte. pizza uten kjoett, men god saus og masse gr.saker. groet Men hvis det er med tanke paa disse artiklene du linket til saa kan du jo spise mer fisk og kylling. I dag skal vi ha fiskeburger med potetmos, woket gr.saker og sweet chilisaus. Kjempe godt !
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 poenget er vel å finne proteinkilder, som kikerter, linser, bønner eller tofu for den som liker det? Ikke ta jeg har så mye peil, men vet at tofu er viktig fpr enkelte veggiser. Ellers synes jeg det holder å moderere kjøttforbruket sitt istedet for å kutte det ut. Og kylling/fisk er jo godt da...
Jojo x3 Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Vi spiser endel soyaprodukter, bønner og nøtter. Fins masse god vegetarisk mat som en blir mett av! Jeg laget taco med kylling i helgen, men det ville ikke ungene ha, de ville heller ha bønner som vi pleier. Fins masse soyaprodukter som kan brukes som erstatning for kjøtt!
blond Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2010 Jeg vet at det oppfordres til å spise mer kylling og fisk, men vil gjerne finne noen gode vegetarretter også fordi jeg tenker at ungene har godt av å ikke tenke at middag må ha kjøtt/fisk for å være middag.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 det beste jeg vet som er uten kjøtt, er fiske masalla... Ingredienser: 500 GMS fisk, kuttet i mellomstore biter 1 / 2 ts gurkemeie pulver 1 ts rød chili pulver 1 ss sitronsaft 2 løk, hakket fint 1 tomat, hakket fint 1 / 2 kopp tomat papirmasse 1 ts ingefær lim 1 ts hvitløk lim 1 / 4 ts gurkemeie pulver 1 ts rød chili pulver 1 ts karve pulver 1 ts koriander pulver 1 ts Garam masala pulver 3 ss olje Salt pr smak Koriander blader for garnishing 1 / 4 kopp revet kokosnøtt Metode: Varm olje i en kjele og fres løken til den blir gylden brun. Legg til ingefær-hvitløk lim og småkoke i 2 minutter. Legg tomater og småkoke i 3 minutter. Legg til cellulose og alle pulver og salt. Stek til oljen blir separert. Legg til 1 kopp vann. Legg fisken og stek til fisken er kokt skikkelig. Ta i en bolle. Pynt med revet kokos og koriander blader. Klar til å tjene. Men du må være glad i sterk mat da. Men denne retten elsker alle i familien, tom BARNA gomler fisk.... )
Sylteflesk Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er på ingen måte vegetarianer, men prøver å ha en kjøtt-/fiskefri dag i uka, lager vegetarlasagne og vegetarmoussaka, og spinatlasagne. Eller gryterretter av ulike slag med kikerter eller linser, serveres med ris eller couscous. Og pasta selvsagt, masse god pasta man kan lage uten kjøtt eller fisk. Risotto er også en slager, med f.eks. sopp eller asparges. Fylte pannekaker gratinert i ovnen er også en vinner. Sufflé og omeletter kan jo godt lages vegetarisk. Masse muligheter! Og italiensk pizza kan også godt lages uten kjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå