Gå til innhold

Flere som er så "heldige" å ha fått et "snilt" barn....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener hi og syns du har fått mye ufortjent pes i denne tråden .

Vi har fått høre akuratt det samme som deg hi,at vi har vært så heldige å få et såå snilt barn ..

Jeg tror det har noe med rutiner å gjøre ,helt fra vi kom hjem fra sykehuset har han sovet i egen seng ,stramt innpakket i helseteppe ,noe som resulterte i at han sov hele natten fra han var 1 uke gammel ..Hadde vært veldig kos om han hadde ligget i senga sammen med oss ,men både han og vi sov bedre om han sov i egen seng .

Vi fikk hele tiden høre at vi var så heldig som hadde en baby som sov hele natten , men faktum var at han ikke sov i det hele tatt på dagen de første 4 mnd ,men det var det ingen som ville høre på ..

Når han ble 1 år sa også alle at han var sååå snill og god ,men de så ikke at han beit meg til blods flere ganger i uka .

osv.....

Så jeg SKJØNNER hva du mener hi ....:)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er heldig, jeg har hatt et "snilt" barn i snart ni år nå, aldri vært noe tull med henne, da hun var baby gikk leggingen lett, hun skrek bare et par kvelder pga at jeg hadde spist noe som hun fikk vondt i magen av, hun sov natten igjennom fra hun var 3 måneder, la seg alene i sengen fra hun var året, med bare en god natt historie, Ole Brumm og et god natt suss på pannen, trengte ingen avvenning fra puppen(sluttet da hun var ett år), sutten sluttet hun med når jeg ba henne om det da hun nærmet seg to år, og hun er nå en høflig og veloppdratt, skoleflink frøken på snart ni år. Kan ikke si at jeg kan ta æren av noe av dette, jeg var en ung og uerfaren mor som ikke hadde peiling på hva jeg gjorde, hun bare var og ble sånn..

Håper bare jeg ikke får alt igjen når hun blir tenåring om noen år...

Skrevet

Hihi, det trodde jeg også så lenge jeg bare hadde et barn ;)

Så kom nr to.......

Vi er nok veldig flinke til å gi oss selv en klapp på skulderen, men sannheten er at barnets personlighet teller ca 97 % her.

Skrevet

Så du hadde elendige rutiner på dagen da... siden sovingen på natten gikk fint med gode rutiner og det er det som spiller en rolle lissom?

Vi gjorde tydligvis alt riktig med nummer 1 som sov godt fra første stund, både natt og dag. Men innen vi fikk nummer 2 hadde nok "moten" skiftet og alle rutinene som funket på nummer 1 var utdaterte. For nummer 2 sov nemlig ikke godt, selv om vi gjorde akkurat det samme og i tillegg var mer avslappet og rolig enn med førstemann.

Det som provoserer er vel at dere fremstiller det som om dere er fantastiske foreldre som klarer får barna til å sove godt. Så i følge logikken så er du da en dårlig mor da på området "barnet skal ikke bite". Der funket våre rutiner strålende, for mine barn har aldri bitt noen, verken her hjemme eller i barnehagen.

Skrevet

Eldste mi var også en sånn snill baby, jeg har til og med fått høre opptil flere ganger at jeg ikke vet hva det vil si å ha baby siden hun var så snill hele tida. Akkurat som om folk som ikke var sammen med oss 24 timer i døgnet vet noe om hvordan babyen var til alle døgnets tider. Og man kan selv styre babyene sine mye med å ha faste og gode rutiner, fornøyde barn er snille barn.

Skrevet

hehe, vi prøvde også å legge henne i senga fra første natt, med helseteppe rundt hodet. Funket ikke. Prøvde en genser som jeg hadde brukt og luktet mamma. Funket ikke. Hun sov ikke på dagtid fra hun var 2 uker gammel, og måtte stort sett bæres eller ammes på hele dagen hvis vi ikke ville høre på gråt. Det ble noen ammerunder på natten, men har aldri hatt en hel våkenatt.

Hun krevde mye kroppskontakt den første tiden, det gjør hun ikke nå lenger. Hun koser seg med lekene på gulvet og sover godt i senga si. Hun er fantastisk snill, og har alltid vært det. Selv om det var uhyre tungt for skuldrene de første månedene.

Annonse

Skrevet

Eldste jenta mi var en snill baby. Har aldri opplevd det som vanskelig eller krevende å oppdra henne. Hun har alltid hørt etter og gjør som hun skal. Nå er hun 7.

Minstemann på 1 år er mer krevende, han sover ikke så godt om natta, han krever mer oppmerksomhet, blir fort sjalu.

Så her i huset er det minstemann som gir oss utfordringene.

Skrevet

Nei, som jeg skriver, så tar jeg ikke æren av at hun var og er sånn selv, det er personligheten hennes som er rolig og lett å ha med å gjøre.

Men jeg tar ikke sjansen på å få flere unger, er nemlig sikker på at jeg da får en "ADHD-unge" som aldri sover, aldri har ro i ræva og jeg kommer til å slite med! Nei, når man får perfekt på første, hvorfor friste sjebnen med å få en til? :)

Skrevet

Dette var anonym 01:00

Anonym 08:52

Skrevet

Synes alltid det er så søtt når foreldre tar æren for at barna sover så godt om natta og er så "snille", og lever i en blind tro om at rutiner løser alt. TROR dere virkelig at det er så enkelt??? Hadde vel ikke vært så mye nattevåk og trøtte småbarnsmødre rundt omkring i verden hvis ting var såpass svart/ hvitt kanskje?!

Skrevet

Det finnes vel ingen babyer som er "snill", det er jo noe vi kaller de når de oppfører seg slik vi vil at de skal oppføre seg.

Babyen er slik den er, noen er rolige og noen er urolige. Men ingen er "snille". Det er et personlighetstrekk de får når de blir eldre.

HI, du er heldig som har fått en rolig baby, likevel kan du få lov til å være sliten.

Skrevet

Jo, ALLE babyer er SNILLE! Det finnes da ikke slemme babyer? Akkurat som det ikke finnes slemme barn. Jeg ser rødt hver gang jeg hører noen som sier: nå må du være snill! Er det mulig? Alle barn er snille, et barn vet faktisk ikke hva det vil si å være slem - det er det de voksne som lærer dem!!

Skrevet

Men det er jo nettopp det som er poenget. Man kan ikke si at noen babyer er snille, for da vil jo de som ikke sover etc ikke være snille.

Går an å lese litt mellom linjene.

Babyer er verken det ene eller de andre. De handler på instinkt og ut i fra behov.

Hvis barnet skriker og er urolig på natten, er det jo fordi det har vondt eller er ubekvem med noe. Det er ikke mindre snilt.

og som jeg sa, Snill er et personlighetstrekk vi tillegger de babyene som er rolige. Det samme med slem.

Jeg skrev at en baby er enten rolig, eller urolig.

Og ja, jeg reagerer når noen sier: Er h*n snill? om en 1mnd gammel baby.

Annonse

Skrevet

Godt sagt, anonym 22.33. jeg er hjertens enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...