Gå til innhold

Trenger hjelp... ang utsette mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gifter meg i august og hvis alt klaffer får jeg mensen på bryllupsdagen. Har fint lite lyst til de:-(. Finnes det ikke noen piller jeg kan ta en kort periode for å utsette denne? (Går ikke på p piller) Hvordan fungerer i så fall dette? Og kan jeg utsette det så lenge jeg vil? Drar nemlig rett på bryllupsreise...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det finnes noen piller legen kan skrive ut, mener du kan utsette ca 10 dager eller to uker eller noe. Du må begynne å ta de 3 dager før forventet mens, så hvis du ikke er helt sikker når det er så kan det være du får mensen før du får begynt;)

Som regel kommer mensen fra dagen etter du sluttet med pillene. Du kan bli litt oppblåst og utilpass de siste dagene. Jeg har utsatt to ganger, ene gangen fikk jeg mensen rett etter pilleslutt og fikk så voldsomme smerter at jeg måtte på legevakten(!), var 17 år og ville ikke ha mensen i syden hehe. Mener ikke å skremme deg altså;) Til tross for de grusomme smertene har jeg utsatt en gang i ettertid, da fikk jeg ikke så vondt men det tok hvertfall en uke før mensen kom etter pilleslutt, mener at jeg da hadde ganske ømme bryst etc før mensen kom. Vet folk har litt ulik erfaringer, noen blir skikkelig dårlig som jeg ble, eller så trenger du ikke merke noe. Hør med legen din.

Lykke til med bryllupet!

Skrevet

Det finnes et preparat som heter Primolut N. Dette skal du ta fra ca 3 dager før du venter mens, og i 10 dager. Men om du trenger utsettelse 14 dager går det også greit, jeg fikk hvertfall nok tabletter til det av min lege. Du må ta 1 tablett 3 ganger daglig, så litt "styr" når man er på reise.

Når du avslutter kuren, vil du får en blødning etter et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...