frøet76 Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Etter at vi innførte ost på skivene, og annet "løst" pålegg, så har hun fått den uvanen at hun kun vil spise pålegget. Brødet er ikke godt lenger tydeligvis. Nå vil hun ikke spise primskive lenger, ei heller leverpostei. Altså de påleggene vi begynte med. Hun er 1 og et halvt år. Hun hadde alltid så stor apetitt, nå er hun blitt skikkelig kresen. Pålegg er godt, men ikke brød. Hun er mer vanskelig når det er jeg som gir maten, enn når min mann gir den. Han er kanskje mer streng?? Ikke vil hun ha særlig grøt heller. Det er kun middag som gjelder- og yoghurt, banan, druer. Men kan jo ikke gi for mye av noe av det. Hun får steinmage av banan, så der må vi passe på. Hvor mye yoghurt kan jeg gi for dagen?
flypapir Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Vet ikke hvor mye yoghurt man kan gi for dagen, men jeg ville nok holdt meg til ett beger pga sukkeret. Her har vi samme problem med minstemann på 16mnd ang brød. En av løsningene her har vært å gi ham frokostblanding, og da mest weetabix. Dette synes han er helt topp og spiser masser av det. Havre fras er han også glad i.. Passer uansett på å velge variantene uten så altfor mye sukker, da kan jeg gi det med god samvittighet. Vi har også gitt litt av den havre quick and easy med eple og kanel smak, samt at han får stekt/kokt egg, omelett, eggerøre ol. Kanskje du kunne prøvd å gi f.eks arme riddere? De er jo gode uten pålegg også. Grovepannekaker/vaffler kan man prøve seg på? Man får bare prøve seg frem og røste seg med at det mest sannsynlig er en fase.... Her spises nemlig brød med stor appetitt de gangene han får en nyoppskjært skive på butikken. Forstå det den som vil...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Hvem er det som bestemmer hos dere da hun på 1,5 eller deg? Alle barn tester ut foreldrene sine.
frøet76 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tar ikke imot "råd" fra folk som er for pysete til å skrive under med nicket sitt... Ei heller kritikk. Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så la heller vær. Dessuten skal det være punktum og stor bokstav etter "da".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå