Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg ble sykmeldt for ca 2 uker siden pga utbrenthet. Pga dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver, insisterte jeg på å få begynne igjen forrige uke (hos lege). Etter 2 dager på jobb merker jeg at dette ikke ar særlig lurt (for å si det mildt!!!), men nå har jeg på en måte ikke noe valg -arb. giver må vel på nytt ut med 10 dager av de første sykmeldingsdagene, og jeg føler meg som en idiot..-Så mye for å prøe å være "snill". What to do??? Håper noen vil være så snille å gi meg råd....
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Arbeidsgiver betaler for de første 16 dagene. Dersom du blir friskmeldt og så sykmeldt igjen innen 14 dager, løper det ikke ny arbeidsgiverperiode. dersom det går mer enn 14 dager fra friskmelding til ny sykmelding, løper ny arbeidsgiverperiode. Siden du har vært sykmeldt mindre enn 14 dager, er ikke arbeidsgiverperioden brukt opp ennå
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Om du blir sykmeldt igjen for samme lidelse i før du har jobbet 2 uker (?) slipper arbeidsgiver å betale for en ny arbeidsgiverperiode.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Oi, dette var gode nyheter for meg:) Tusen, tusen takk for svar!!! Jeg innser jo at jeg må sykmeldes igjen, men da slipper jeg ivertfall "dobbel dårlig samvittighet"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå