Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Vi har nå hatt en langhelg på hytta til svigers... Mini som stort sett er en engel har av en eller annen grunn ikke ville sove der, og vært våken 3timer hver natt (+ at vi brukte 2 timer på å legge). Svigermor som atter engang hadde med seg mini's fetter, som er med på hytta annen hver helg omtrent (uten sin mor!), tilbyr seg aldri å hjelpe oss.Om hun kunne tatt guttungen fra kl åtte slik at vi kunne få sove noen timer (gutten de har med står opp kl seks!), hadde vært vidundelig, men nei. Med alle de andre ungene i familien har hun passet de helger og uke dager, men å stille opp å passe om morgenen når mini har skreket i 3 timer på natta, er vist ikke et alternativ. "jeg kan passe han ellers, men om morran vil jeg sove..." -Hun jobber ikke så hun kan sove lenge alle dager, når hun ikke passer mini's fetter... Er jeg kravstor når jeg ikke aksepterer slik forskjellsbehandling?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 På generelt grunnlag synes jeg ikke at dere kan kreve at noen skal passe barnet deres. Han er deres ansvar. Men det er jo litt rart at hun passer andres barn men ikke deres. Er fetterens mor alene og svigermor synes hun trenger ekstra støtte. Dere er jo to voksne og burde klare ett barn på deling. Du sier gutten DE har med, er det en svigerfar involvert? Hvorfor legger du alt ansvar på svigermor og ikke på svigerfar? Kan det hende at hun synes det er vanskelig å forholde seg til deres sønn? Kjenner hun ham godt? Er det ikke hennes rett å få sove om morgenen hvis hun vil? Jeg synes det er merkelig at du forventer at andre skal ta over din sønn for at du og din mann skal sove.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 HI her... -Hadde IKKE reagert om hun ikke hadde gjort dette med alle mini's 5 fettere (de andre er nå store). - Svigerfar er kun aktiv når det passer han, og tar aldri ansvar for ungene utover det, derfor "regner" jeg ikke med han... -Hun kjenner gutten godt, og han er utrolig enkel gutt (bortsett fra når han ikke vil sove). Han kan passes av hvem som helst, og er som regel blid og fornøyd hele tiden, uansett hvem han er med.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Rart at svigermor som faktisk hjelper til, får kjeft for at det er for lite. Svigerfar som ikke gjør noe slipper unna... Jeg mener nå at BÅDE svigermor og svigerfar har rett til å være aktive når det passer dem. De har ikke ansvar for ditt barn noen av dem.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Du kan på ingen måte kreve at noen andre passer dine barn, nei. Bortsett fra dte kommer det jo an på hvor gammel mini er? Ikke alle som er like komfortable med (andres) babyer...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Synes du er kravstor. Jeg er alene med mitt barn, og jeg har fått tilbud om å gå å legge meg en gang av mamma, så kunne hun passe barnet. Det er 10 mnd siden han kom til verden og jeg er ofte på besøk der.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Skjønner at du på en måte føler det er litt forskjellsbehandling siden hun er oppe med fetteren. Om barna ikke krever mye kunne hun tatt begge to, men om fetteren er veldig aktiv er det ikke sikkert hun har tid til en liten baby. Samtidig skjønner jeg ikke at du forventer at svigermor skal ta babyen så dere får sove. Greit at babyen har vært våken på natten og brukt lang tid på å sovne, men dere er to voksene om den lille. Ene kan ta leggingen andre tar natten også kan dere bytte på å sove på morgenen. Du den ene morgenen og mannen den neste. Så syns egentlig ikke synd på dere. Som du sier så sover babyen som regel, dermed har dere det ikke slik hver natt og er ikke helt utslitt.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Hadde hun ikke gjort det med de andre hadde det vært helt greit! Men av 6 barnebarn er det kun vår hun ikke passer om morra'n (eller døgnet rundt x ant. helger i året). Ja alle de andre har to foreldre som stiller opp. Kravstor er vel kanskje et feil ord, det er jo self. ikke et krav, men jeg må si jeg synes det er rart og sårende at hun forskjellsbehandler de slik. Han er ingen baby lenger, han både snakker og går. HI
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Har du spurt de direkte om de vil stå opp med barnet ditt? eller går du å forventer at de skal tilby seg selv? Kan jo være de gjør det hvis du spør
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Jeg synes svigermor skal få hvile litt nå. Stakkaren er vel utslitt etter å ha passet barnebarn i hytt og pine året rundt. Kanskje du kan tenke på hva du kan gjøre for henne, som sikkert kunne trengt litt omsorg og hjelp selv...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #12 Skrevet 24. mai 2010 Stå opp med ungen annehver dag, så får dere hvile begge to. Eller spør svigerfar om han tar morgenvakten.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #13 Skrevet 24. mai 2010 Her inne må man vokte seg for å be familien om hjelp til noe. Her skal man klare seg selv....... Syns godt du kan forvente at hun hjelper til litt. Men husk å spør direkte ikke forvent at de skal tilby det selv!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #14 Skrevet 24. mai 2010 Hvis gutten deres har skreket i 3 timer på natta, på en hytte, forstår jeg godt at svigermor helst vil sove. Hvem ser foresten etter fetteren som står opp kl. seks? Uansett er det vanlig å forvente at foreldrene tar seg av egne barn når de er til stede. Spør heller om hun kan være barnevakt, alene, en natt eller en helg om dere trenger å sove, men om han normalt sover godt er det kansje ikke så farlig?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #15 Skrevet 24. mai 2010 Vi har litt ulikt syn på livet forstår jeg. Etter en helg på hytta til svigers hadde jeg vært glad for at jeg hadde blitt invitert med på en familiehelg. Jeg reiser ikke på besøk til familie for at de skal passe barna mine. De fleste har nok i sine egne liv, og din svigermor har tydeligvis nok å styre med som helårs barnepasser til utakknemlige barn/svigerbarn som synes at barnepasset ikke passet til ønskene deres.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #16 Skrevet 24. mai 2010 Jeg skjønner deg godt. Synes også forskjellsbehandling er sårt og unødvendig. Besteforeldre bør prøve å behandle barnebarn likt, og å tilby egne barn omtrent samme hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå