Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 4 mnd og drikker mellom 800-900 ml mme hver dag. Er det da på tide å introdusere litt grøt? Hvordan går jeg frem? Og hvor mye mme gir jeg ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De små trenger ikke grøt ennå hvis de ikke drikker mer enn 1 liter over lengre tid. Men skal du prøve, må du begynne med smaksporsjoner. Bare noen skjeer første gangen, og øke gradvis. Jeg fikk beskjed om at når de spiser grøt skal de drikke 5-6 dl MME pr. døgn. Men i starten når du gir så lite grøt, vil nok barnet ditt ha like mye som vanlig. Når det spiser mer grøt, vil de automatisk drikke mindre melk. Jeg gir sønnen min MME før grøt, ellers vil han ikke ha. Mengden varierer fra 80-150, han bestemmer selv.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Over literen er han ikke ennå, spiser mellom 4 og 5 ganger om dagen, spørs når han står opp. Vanligvis så sovner han kl 2100 og våkner kl 0800,, men har i det siste begynt å våkne kl 0600. Han er alltid blid og fornøyd når han våkner, men merker jo at han er sulten når jeg tar han opp av senga for mat. Men det trenger kanskje ikke bety at at melken ikke metter nok over natta, at han rett og slett har endret døgnrytme (gjesp).

Hvordan vet du forresten at han orker grøt hvis du gir mme til han blir mett?

Skrevet

Jeg gir den mengden MME han vil ha og grøt etterpå. Når han ikke vil ha grøt, begynner han å tulle, ellers så gaper han ikke opp:-)

Skrevet

For min del enkelt. Grøt oppfattes som MYE bedre enn melk, og porsjonen spises alltid opp. Som tidligere sagt her, melka må gis først om jeg ønsker at den skal drikkes opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...