Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 .. Hvordan ser/så måltidene deres ut? Jeg har en gutt på 13 mnd som ikke er glad i brødskiver. Til å begynne med brekte han seg bare han fikk en bit i munnen. Nå kan han spise noen få biter, men vanligvis ikke mer enn at det blir 1/4 brødskive uten skorper. Vår dag ser slik ut: før frokost: pupp frokost: 1 porsjon fullkornsgrøt av 1,75 dl vann lunsj: det han vil ha av brød + 1 yoghurt middag: 1 middagsglass evt + fruktpure sen middag: noen ganger spiser han litt av det vi spiser til middag kveldsmat: 1 porsjon fullkornsgrøt av 1,5-2 dl vann sen kvelds: pupp Helsesøster mener vi skal kutte ut grøt på morgenen og bare gi han brød til frokost og lunsj, men da vil han jo ikke få i seg noe? Vi har jo brukt flere mnd bare på å få han til å akseptere noen biter. noen råd?
Rødhette <309+<312 Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Hei Jeg har en gutt på 11mnd, men svarer deg alikevel har en liten gutt som er meget kresen, han er ikke så glad i brødskive eller middag. men elsker grøt, frukt, youghurt og mme. 09:00: grøt av 120ml vann 12:00: Det han vil ha av brød+frukt/youghurt, mme 15:30: det han vil ha av middag+frukt 18:00:grøt av 140ml vann+ 1 youghurt 19:00 250 ml mme men faktisk idag så spiste han en hel skive til lunsj(!!) vi begynte å gi han brød fra han var 6-7mnd, så tilvenningen har vært lang, vi fikk tips om at vi skulle kutte ut brød en periode og ikke stresse med det, så det gjorde vi, vi sluttet med brød i to uker, og så begynte vi igjen i går, og i dag spiste han en hel skive. kan jo prøve det? ellers så har jeg ikke så mange råd. Har du prøvd men most banan på skiven? mini her elsker frukt, så banan på skiven er en stor favoritt
WildPrincess Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Nå mi var rundt året spiste hun heller ikke mye brød. Hun brakk seg riktignok ikke men hun ville rett og slett ikke mye av det. Hverken jeg eller barnehagen har stressa noe rundt dette. Hun fikk tilbud om brød både til frokost og lunch i barnehagen men ville hun ikke ha det eller hun spiste lite så fikk hun alltid tilbud om grøt i tillegg. Nå er hun 1 år og 8 mnd og det hender fremdels at de fyller på meg grøt i barnehagen, selv om det er sjeldnere og sjeldnere... Så for oss så har det gått seg veldig fint til av seg selv når vi bare har tatt tiden til hjelp
Ceekey Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Tolker det sånn at du bruker kjøpegrøt morgen og kveld.. Da er jo havregrøt fint alternativ viss helsesøster mener dere bør kutte ut ene måltidet... Min gutt (nå 16 mnd) er ikke noe særlig glad i brød. Vi lager havregrøt med banan og melk til frokost, og industrigrøt til kvelds. Begynnte med dette da han var ca ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå