Gå til innhold

er så drittlei bf!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skulle ha sønnen vår til i morgen..en dag ekstra ettersom jeg har eksamen i morgen og fordi at jeg tar han med til syden 1 uke snart. Men nei, siden jeg ikke kunne ta sønnen vår for han på lørdag (jeg leste på eksamen) slik at han kunne dra på fest...begynner han å true og mase på meg hele helga at han skulle levere mandag i stedenfor tirsdag.. trua med å etterlate han på døra mi idag hvis jeg ikke var hjemme..kjefta på meg i tlf foran sønnen vår på 3 år! +++

Han var så slem, hadde et horribelt språkbruk og var truende..så jeg sa at greit jeg kunne ta han i natt men da fikk han innstille seg på å ikke se han på en stund for dette gidder jeg ikke! (er ikke første gangen)

Hva skal man gjøre når bf oppfører seg slik? Sønnen vår kommer hjem og spør hvorfor pappa er så slem med meg på tlf..++ begynner å grine jeg asså! Også når dette skjer dagen før eksamen er det bare topp! Null konsentrasjonsevne nå hvertfall!

Æsj, ville bare sutre litt!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med på familievernkontoret, og få de til å prate litt vett i skallen hans! Ærlig talt, trodde "min" bf oppførte seg som en kronidiot. For en drittsekk! Hva pokker skal han ut å feste for når han har samvær med sønnen sin? Hvor gammel er han egentlig?

Skrevet

hverken famkontoret eller advokater har hjulpet på denne bf....

Skrevet

hva med å prøve moren hans? De fleste drittsekker hører allikevel på moren.

Skrevet

Hi her!

Jah, han blir 30 år i oktober faktisk! Moren hans var jeg kjempenær, men hun fikk hjerneblødning et halvt år før jeg flytta ut..før det så var hun min store hjelp! Men nå kan jeg ikke bry foreldra hans med sånt..:(

Har snakka med familivernkontoret før..i fjor da han kom på døra og trua oss av ulike grunner..eneste de sa var at jeg måtte prøve å være smartere enn han..ikke vise at ting går innpå meg..snakke til han som om han var en baby - la han tro han bestemmer. Synes dette var dårlige råd egentlig. Jeg manna meg skikkelig opp til å dra den gangen, men fikk egentlig til svar at det var ingenting å gjøre..jeg måtte bare takle det.

Er ikke så gøy når sønnen min spør meg hvorfor pappa er slem mot meg...eller å få han på døra når jeg egentlig ikke er helt ferdig med eksamensforberedelsene...eller å få alle de truslene, og så vet jeg at jeg har ingen rettigheter!

Blir så oppgitt! han kan visst bare gjøre hva han vil uten at det får konsekvenser! Fam.kontoret sa og at det ingen som passer på at han følger samværskontrakten e.l...så føler at jeg må bare godta alt og ¨prøve å skjerme sønnen vår det verste.

Skrevet

Da vil jeg jo si du har møtt på en udugelig rådgiver. Har du råd og mulighet, evt fri rettshjelp, så bør du rådføre deg med en advokat. Han kan ikke fortsette på denne måten. Det er ikke bare din jobb å beskytte sønnen din fra dette, det er like mye farens jobb å oppføre seg. Hør med en advokat ang bruddene på samværsavtalen, skriv ned hver gang han bryter den, også hører du om hva du kan gjøre ang truslene. Du har rettigheter, du må bare finne den som vet hva de er! Sønnen din har også rettigheter her, bl.a rett til å bli skjermet fra situasjonen mellom deg og bf, og det kan ikke du klare alene.

Jeg har de siste 2 årene skrevet opp de fleste tilfeller der bf har brutt samværsavtalen og ellers gjort ting som er fullstendig hårreisende, og så langt har notatene kommet til 13 A4 sider. Mao, dersom han føler for å lage bråk ang samvær, så sliter han..veldig. Har også vært på familievernkontoret et par ganger for å få han til å skjønne alvoret, men det er ikke alt som synker inn. Det eneste som funker her er at jeg truer med advokat og rettsak, for å sikre mitt barns beste. Han vet iallefall hva han gjør som er fullstendig galt/på grensen til omsorgssvikt, så han har skjerpet seg litt. Har også nektet å utvide samværsavtalen vi lagde da jenta var spebarn så lenge han ikke klarer å følge den avtalen vi har. Allikevel er det min feil at han ikke får se henne ofte nok, selv om han avlyser hver gang han er trøtt, sliten, syk, opptatt, etc. Kommer med trusler om at han skal ha 50/50, da sier jeg så klart det er, "Så skaff deg en advokat og se hvor langt du kommer med det!"

(Missforstå meg rett her, jeg er helt for fedres rettigheter, men det er ikke alle fedre, eller mødre for den saks skyld, som er egnet)

Skrevet

Nei, jeg synes og at det var merkelig at det var de rådene jeg fikk! Synes det er så synd at en mann på snart 30 år kan oppføre seg sånn...sist gang så smelte han igjen døra og ropte hold kjeft da jeg og sønnen vår stod i gangen. Og det var vel fordi at kjæresten min var her...han jeg har vært sammen med i over 1 år nå!

så jeg tror at bf ikke takler bruddet vårt enda..skal fortsatt ha kontroll over meg og bruker da det eneste middelet han kan som er sønnen vår!

Jeg skal begynne å skrive opp ting han gjør ja, det var lurt! Han truer og med 50/50 avogtil..noe han bare kan drømme om foreløpig hvertfall! det blir ikke før sønnen vår vil være der mer selv tror jeg, eller dersom bf blir voksen (noe som neppe skjer).

Min far har og rådet meg å søke advokat for å få en slutt på dette, så er vel kanskje det jeg må gjøre! :) Takk for rådene dine! Håper at ting blir bedre for oss begge snart =)

Skrevet

Glad for å hjelpe:) Skriv gjerne nytt innlegg dersom du får noen gode råd fra advokaten, da:) Har ikke råd til å kontakte en selv med mindre det blir absolutt nødvendig:(

Lykke til, Kick ass i retten;)

Skrevet

Hehe, takk for det!:) Har prøvd å unngått dette lenge nå, men ser ikke noen annen utvei desverre! skal si fra om jeg får noen kjempegode råd ja, og hva utfallet blir!:)) Tvitvi!

Skrevet

Forstår veldig godt at du blir lei av bf når han holder på slik. Har selv problemer med eksen der han gjentatte ganger har brutt avtaler pga. fest og fyll. Men nå gir jeg f, og venter til han tar kontakt igjen.. Før ringte jeg og masa og masa. Men har funnet at jeg skal vise han ryggen. Men det er urettferdig at han skal få komme når det passer han. Har flere ganger snakket med fv kontoret, men føler ikke jeg får gode råd. Føler det er mer at jeg bare skal godta det..ikke noe mer å gjøre med det liksom. Føler rådgivningen på fv kontoret ikke har vært så veldig bra... Men hvordan er det dersom man blander inn advokat? koster ikke det veldig mye eller får man fri rettshjelp?

Skrevet

¤men da fikk han innstille seg på å ikke se han på en stund for dette gidder jeg ikke! (er ikke første gangen)"

Men slik fungerer det ikke!! Anbefaler deg på det sterkeste å ikke komme med slike trussler mot barnefar, og ihvertfall ikke å sette dem ut i livet! Du kan måtte svare for det, det kan bli sett på som at du saboterer samværet...noe som ikke er heldig.

Skriv ned alle hendelser fra nå av, dato, klokkeslett og spar opp.(bryting av avtaler, truende tlf, sms osv)..kan være bra å ha om konflikten eksalerer...

Skrevet

Det jeg tror HI mente med at bf må belage seg på å ikke se sønnen på en stund, er nok fordi de skal på ferie, som hun skriver i hovedinnlegget..

Skrevet

HI her!

Jeg er og veldig i mot å nekte samvær med bf, har aldri truet med det eller gjort det. Jeg sa til bf at han ikke får se han på stund bla. pga at jeg må lese på eksamen frem til vi drar til syden neste torsdag..så da må jeg reise til mamma slik at hun kan hjelpe meg litt..hun bor 12 mil unna, så da kan han ikke bare plutselig kreve å ha han en dag, og når eksamen er ferdig reiser vi...og dette har han visst i flere måneder nå.

Jeg snakka og me han og sa at det er så sårt for meg når sønnen vår blir utsatt for sånt sinne og språkbruk, og jeg sa at hadde det vært noen andre som hadde oppført seg sånn i nærheten av han så hadde bf klikka. Da sa han bare: Ja visst f..!

Så jeg møtter prøve å snakke med han og høre hvorfor han mener det er greit at han oppfører seg sånn? Er han berettiget til å oppføre seg som han vil foran sønnen vår bare fordi han er pappaen? Han ble litt paff da...

Vi fikk snakka ut litt og han skal faktisk ha sønnen vår i natt, så jeg utsatte kjøreturen til moren en dag. Men hvis han bryter flere avtaler, er sinna eller bruker kjeft foran sønnen vår så gjorde han veldig klar over at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre mer og at jeg da er nødt til å ta en prat med noen utenforstående om saken. Men jeg håper at ting roer seg ned..

Ble så tull i mai med alle rødagene som gjorde at leveringa avogtil måtte skje her i stedenfor i bhg, og bf takler ikke helt det...så neste mai-måned skal jeg være litt mer forberedt på det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...