Gå til innhold

Er av og til øm i hodeskallen uten å ha slått meg. Kan det være sår hodebunn som kjennes slik, eller er det noe mer alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google, men finner ikke noe om dette. Blir av og til øm i hodeskallen på et avgrenset område - kjennes litt ut som om jeg f.eks. har dunket hodet i noe, men jeg vet at jeg ikke har slått meg. Ikke veldig vondt, merker det bare når jeg grer håret og vasker håret eller tar på hodet på det ømme punktet.

Er det slik det kjennes ut å ha sår hodebunn eller kan det være noe annet? Noen flere som har dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er ei kvise?? Noen får det av visse balsamer, hårprodukter, hormoner o.l.... Så vet du det, ihvertfall :)

Skrevet

Jeg får slike smerter som du beskriver av mat jeg ikke tåler. Tok meg lang tid å finne ut hva smertene skyldes. Men det viste seg at matintoleranse er en STOR årsak til smertene i kroppen. Jeg har blant annet denne "sår hodebunn" følelsen som du beskriver. Kjennes akkurat ut som jeg har slått meg på et avgrenset område. I mitt tilfelle er det i bakhodet jeg får dette. I området der strikken til hestehalen er, altså nederst på hodeskallen bake. Et område på 5 x 5 cm ca.

Skrevet

Bruker du klemmer eller hårstrikk?

Da får jeg ofte øm hodebunn. Kjenner det ikke før en stund etter at det er tatt ut.

Skrevet

Får det hvis jeg går lenge med hårstrikk på omtrent samme område, eller om det går mer enn et par dager mellom hver gang jeg vasker håret.

Skrevet

Jeg får også øm hodebunn hvis jeg har gått lenge med hestehale. Vet ikke hvordan du pleier å ha håret til daglig??? Mye strikk, klyper, hårspray/skum eller noe annet?

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Lilleva: Så det er vanlig å få dette når man ikke har vasket håret? For det var nettopp det som skjedde nå sist.. Jeg hadde ikke vasket håret på 3 dager (hadde fri) og ble øm i hodet. Vasket håret i går og nå er det borte..

Pussig.

HI

Skrevet

Vanlig vet jeg ikke, for jeg pleier jo å vaske håret stort sett annenhver dag.:)

Men jeg har merket meg at i perioder hvor jeg er syk og dermed ikke orker vaske håret så ofte, eller er på hyttetur etc eller annet som gjør at jeg ikke får vasket håret så ofte som jeg pleier, så får jeg vondt på enkelte punkter. Og så går det bort så snart jeg har vasket håret.

Husker en gang jeg backpacket i bushen i Australia og heller ikke fikk shavet underlivet på en stund, og da fikk jeg den samme ømheten der når hårene ble en viss lengde- mens det gikk vekk straks jeg ryddet opp i urskogen igjen!:)

Merkelig, men det har kanskje noe med hår som blir liggende i samme posisjon over lengre tid, og at nervene nede i hårsekkene dermed blir ømme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...