Gå til innhold

Tolke 3D ul bilder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på 3D UL, og fått både film og bilder. H*n lå godt nede i bekkenet, og fikk derfor ikke så mange gode bilder, men noen :)

Lurer på om det er derfor halve hodet "mangler" ?

På filmen ser det nesten ut som et halvt hode, det er sort stort sett, noen ganger ser det ut som om det bare mangler, og alt annet vises...ble nesten litt redd jeg, men alt har jo sett fint ut på vanlig ul, og jeg burde vel fått vite noe for lenge siden, hadde noe vært galt?

Er bare vanskelig å tolke disse bildene, synes jeg. Var også mye rart der, jeg ikke aner hva er, som om det var masse små tarmer, eller tang og tare på en måte, ved siden av babyen. Hva er dette? :P

Ble forresten tatt rundt uke 30..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kan love at man ville sett det både på ordinær UL og på 3D om "halve hodet manglet" på et foster. =)

3D-bilder ser ofte snodige ut. Fordi det er alt mulig rart mellom baby og ultralydapparat, og du har morkake og fostervann og blodårer og what-have-you i området. Svarte felt på bildene er helt vanlig, og det kan godt se ut som ungen har f.eks en hånd som ikke henger fast i kroppen.

Skrevet

Et foster som manglet "halve hodet" ville neppe kommet så langt som til 30. uke?

At fosteret mangler indre organer er imidlertid noe som kan oppdages etter fødselen, men hos meg så de alle indre organer på vanlig ultralyd i uke 18.

Skrevet

Det er fontanellen oppå hodet som gjør at det ser ut som halve hodet mangler. Det har ikke vokst sammen:)

Skrevet

Men altså, nei, jeg tror heller ikke fosteret hadde nådd så langt med et halvt hode.. jeg lurer på om det var fordi ungen lå så langt nede i bekkenet, at det så slik ut. At det var derfor det så slik ut, fordi det rett og slett ikke gikk an å få med hele hodet av den grunn..? :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...