Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hah. Rykka de opp med rota og lo hele vegen til dynga. Endelig er møkka borte. I stedet skal jeg ha gedigne kar/baljer/whatever med fine blomster i. Klart jeg sliter litt til jul når jeg skal henge opp juletrelysa i balja men samma det. Og så har gubben fiksa på ett bed til meg så det er nå 40 cm dypt, med god drenering etc. Og 40 bredt. Og langt nok. Der har jeg nå ørten stemor og 4 nyinnkjøpte stauder.
tante grusom master of law Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jeg hater også cypresser, men mer fordi jeg har pugget ett cypressus alta-bøyningsmønster for mye.
prekæs Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Altså. Tuja er tregt men praktiskt. Skjønner ikke hvorfor ikke folk planter granhekk i stedet. Er så fantastisk fint når den er stelt riktig, men blomster er enda finere:)
Gjest sug lut Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Hah, du har ikke sett mine tujaer i sommer - de er vakre, nyklipte, blankt mørkegrønne og tette og lekre, og er geniale som klatretre for blomstererter. Men bed er bra. Jeg liker å grave og i morra er det postgang, da får jeg kanskje frø.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2010 Vår sypress og tuja vokste på steingrunn, og når jeg røska opp sypressen som forøvrig var gul og brun og litt grønn så man fortsatt mønsteret i røttene etter potta, og da snakker vi vel... hmm... 8 år minst. Den ene tujabusken var fin, men den sto i vegen for vårt trappeprosjekt Den andre var svart nederste 30 cm, og har ikke hatt det bra noen gang. Så, sånn gikk det. Dessuten er det langt mer moro å bygge opp hagen selv, enn å flikke på noe man har overtatt og ikke liker engang. Jeg liker faktisk hage. Tenk på det. Nå vet jeg hvor jeg skal ha mine 4 frukttrær også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå