Gå til innhold

DITT beste tips til gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under svangerskapet, og fødsel kan kroppen " forfalle " litt..

Kom med ditt beste råd som gjelder kropp og sinn under svangerskap og tiden etter.

Se om vi kan komme med noen nyttige forslag til hverandre :)

Mitt forslag :

Smør mellomkjøttet med jordnøttolje de siste 5 ukene av svangerskapet.

Mange mener at dette hindrer i å revne så lett.

Ikke forsket på, men kanskje verdt å prøve, for noen som er redd for å revne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er: Lev som normalt. Du er gravid, ikke syk.

Skrevet

Bekkenbunnstrening fra halvgått svangerskap og trening for balanse.

Jordnøttolje de åtte siste ukene her, revna til rumpa og opp hele skjeden... Har hørt at man må smøre tre ganger daglig i 10-15 min for at det skal ha noen effekt.

Skrevet

Mitt tips er: Vær obs på vektøkning!

Alle legger på seg og det er jo bare naturlig. Men jeg spiste som en hest, og la på meg noe veldig. Gravide bør være klar over at det er sinnsykt vanskelig å komme tilbake til normalvekt etterpå. Iallefall om de legger på seg over de 12 normale kiloene.

Ellers bør alle gravide huske at det er viktigere med mamming enn amming. Amming betyr ikke alt.

Skrevet

KNIPEØVELSER, KNIPEØVELSER, KNIPEØVELSER!!!!!!

Skrevet

Bra tips! :)

Mange som skylder på graviditeten ( Det også under graviditeten ) Det at man kan spise hvor mye, og hva man vil.. Ikke bra!

Skrevet

Fotpleie, for føttene blir ømme og vonde etterhvert. Og magen vil også komme i veien for å gjøre dette selv.

Når det gjelder å smøre mellomkjøttet sier jordmoren min at de ser færre totalrupturer etter at de begynte å informere om dette på svangerskapskontrollene. Så verdt et forsøk.

Ellers tipser jeg om å svømme 1-2 ganger i uka. Har også mye glede av at jeg hver dag setter av 10 min til "kos" med nurket. Da masserer jeg magen og stryker over. Og jeg får alltid koselige spark tilbake, før hun sovner

Skrevet

Slapp av og nyt tiden! Før eller siden blir den savnet, den går så alt for fort. Ellers vil jeg anbefale og knipe, knipe, knipe!

Skrevet

Morsom tråd! Kom med flere tips, damer! :D

Skrevet

Tren!!! Svøm, knip gå turer!! Det du klarer på ditt nivå, den instatsen du legger inn under svangerskapet betaler seg trippelt når man kommer til fødselen og i tiden etter!!!

Skrevet

Begynn og tren og lev sundt allerede under prøvetiden og fortsett under graviditete. Kan gjøre himmelvid forskjell på hvor plaget man blir av ulike svangerskapsplager som bekkenløsning, vektoppgang, vannsamlign, humørsvingninger, kvalme....Eller ikke,- uansett, det er IKKE skadelig og legge om livet (om man ikke er sunn og trener fra før av) før graviditet...

Regn med at kroppen vil forfall,- bære preg av en graviditet...Forven tlitt mage og hengepupper,- og bli heller positivt overrasket omd et IKKE skjer deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...