E_E_K Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Er det noen som har søkt om svangerskapspenger som vet hvor lang tid behandlingen tar? Har en jobb som er veldig stressrelatert og fysisk slitsom det er to av grunnene du kan få svangerskapspenger for. Da er vel muligheten liten for at man ikke blir satt over til svangerskapspenger?? Takk for svar
Guttemamma75 Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Har du snakket med arbeidsgiver ang tilrettelegging?? Kravet for å få svangerskapspenger er at jobben må være til fare for fosteret (hvorvidt din jobb fyller kriteriene er usikkert, stress + fysisk slitsom jobb har mange - jeg jobbet i hjemmesykepleien og fikk det ikke...) OG at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge ved å gi deg andre arbeidsoppgaver....
firsla Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Da legen i samarbeid med jobben søkte om svangerskapspenger for meg, tok det ca 14 dager før jeg fikk dette godkjent med tilbakevirkende kraft. Jobben sendte meg hjem med tjenestefravær intil ting var avklart. Jeg jobber med kjemikalier som er skadelig/dødelig for foster uten muligheter for tilrettelegging, antar at jeg derfor fikk en rask avklaring. Har gått hjemme siden jeg var 6 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå