Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg og sønnen min ba faren min (morfar) og konen hans på lunch en dag. Sønnen min på 2.8 år forsynte seg av et fat med agurk og paprika med bare fingrene. Det reagerte konen til faren min på. Foreldrene til mannen min hadde ikke tenkt noe på det hvis han hadde gjort det (jeg kjenner det til å vite det), men konen til faren min synes det var urenslig. Hva synes dere? Jeg kan skjønne begge deler, men som besteforeldre ser noen igjennom det..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Selv om han ikke greier å ta på med skeia selv, bør han lære å spørre om foreldrene kan ta på til ham.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Hadde ikke reagert så mye på at gutten gjorde det, men jeg hadde syntes det var rart om ikke foreldrene sa noe til ham om at slikt gjør man ikke
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Har hun noe hun skulle sagt da dette var hjemme hos dere? Greit at alle barn skal lære jeg folkeskikk og renslighet, men barnet er enda ikke 3år. Jeg hadde sett gjennom dette om det var mine barn/barnebarn. Alt gjestene skal bry seg med da.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Yeah yeah yeah..whatever hadde jeg tenkt. Noen som ikke husker hvordan det var å ha barn. Og barn er forskjellige! Man tar de store kampene først, og om en snørrfin frøken ikke fikser det, så får hun ikke paprika og agurk:-) Tenk, små barnebakterier.
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Jeg hadde ikke reagert på det, og hadde jeg fått beskjed fra kona til faren min om at dette var et problem hadde jeg ledd av henne og sagt at da fikk hun ganske enkelt la være å spise det fryktelig uhygieniske da. Det finnes nok av ting man kan bråke om i verden og dette her er en fillesak:)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 ikke alltid at vi husker å legge frem noe å ta med på sånne fat. Dvs at vi forsyner oss med fingrene, voksne som barn. Krise. Man forsyner seg jo fra fruktfat med fingrene?
Superduperduperdupedupdud Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 På samme måte som vi forsyner oss med hendene når vi tar brødskive, frukt og annet, så gjør vi det samme dersom vi skal ta paprika/agurk.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Jeg tar med fingrene selv, med mindre det er et svært høytidleig selskap. Sr virkelig ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Syns ikke det gjør noe å ta det med fingrene, jeg. Den som har skåret opp grønnsakene, har vel også lagt dem på fatet med bare fingrene? Som noen over her sier; man forsyner seg jo med frukt med fingrene. Hvorfor ikke også grønnsaker? Det er jo ikke slik at man tar på alle grønnsakene for det. Nei, jeg skjønner egentlig ikke problemet, jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #12 Skrevet 24. mai 2010 Hadde tenkte selv at det er koselig å se barn som er så glad i grønnsaker jeg;) hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå