nayna_ Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei! Vesla mi er 14 mnd, og har aldri hatt noe som helst problemer med rød og sår stump, helt til nå. For vel to uker siden skiftet vi bleiemerke fra pampers til libero, da vi syns de up&go-bleiene virket så myke og gode å ha på... Men tre-fire dager med libero-bleier, og stumpen ble bare sårere og sårene. Og her en natt hadde hun bæsjet på seg, og lå med dette en god del timer, som resulterte i sår på stumpen Har noen av dere lignende erfaringer? Og, har dere noen tips som kan lege den såre stumpen så fort som mulig? Jeg tror nok helt klart at jeg skal gå tilbake til Pampers. Setter stor pris på svar! Hilsen mamma til ei, snart to
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Har prøvd forskjellige salver/kremer mot sår stump. Sink, Aderma Dermalibour, A-creme. Av disse syns jeg A-creme har funket best. Helt til jeg prøvde ringblomstsalve(balsam). Den funka imponerende bra, nesten helt fin hud bare natta over. Så nå brukes bare det. Du får det på helsekost. Weleda har en sink/ringblomstsalve, og Sano har en ringblomstbalsam. Og det er Sano sin jeg har brukt.
Underveis --> Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Lillemann har hatt en del sår rumpe, og her bruker jeg sinksalve forebyggende. Alikevel blir han sår av og til (som f.eks. når bæsjen har ligget der uoppdagetlitt for lenge), og da bruker vi Inotyol. Finnes på apoteket. Veldig mange som bruker den, og da blir han nesten helt bra over natten. I tillegg får han løpe litt med rompa bar før vi tar på bleie igjen ;-)
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Vi hadde lignende erfaring da vi byttet fra Libero og til et av lavpriskjedenes egne merker. Vi byttet raskt tilbake til Libero. Innimellom blir det likevel litt sår stump, og vi har prøvd ymse varianter av kremer med varierende resultater. Men vi er mest fornøyd med en kombinasjon av helt vanlig sinksalve(Natusan, tror jeg) og potetmel(!). Vi smører først med salve, og drysser så på med potetmel og "klapper" det litt fast. Det funker utrolig bra hos oss.
morromor Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Jeg vet iallefall om noe som funker :-) stellesalva til Mori gjorde underverker her!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Bytt bleiemerke. Ulike barn reagerer på ulike bleier. Veldig fornøyd med inytiol (men misfarger klær etc dersom man søler med salva).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå