Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er snart 4 mnd og klarer ennå ikke løfte hodet ..Huff..Noen som vil dele sine tanker og hendelser blant det å ha en Dysmatur ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ei jente på 3 år som var dysmatur.. ho var veldig tregt ute..men det kommer seg med tida:) ho ble født 4 uker før tiden og det fordi ho sluttet å vokse og ta til seg næring i magen. ho var 2.5kg og 45 lang.ho sleit med å få varme i kroppen selv og sov veldig mye de første 4mnd.ho er ennå lita for alderen og de siste 9 mnd har ho blitt flink til å prate. det er ikke alle som klarer å holde hodet sitt når de er 4 mnd..det er veldig forskjellig fra unge til unge. det kan være en strekk i nakken som gjør at han ikke klarer det.har ei venninne som ikke skjønte hvorfor sønnen ikke klarte å holde hodet og han la seg kun til ei side..så viste det seg at nakken stod i klem..helsestasjonen hadde ikke merka det. så det kan være andre årsaker...

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Min ble tatt( med hastesnitt pga hjertefrekvensen økte raskt) på grunn av 32% vekstavvik og at han mistrivdes( hadde bæsjet i vannet),han kom to uker før tida,men var bare 1920 gram og 42 cm.. Ja , akkurat det min gjør ( legger seg kun på en esiden og snur bare litt på hodet når han hører noe ) . Snakket med Helsestasjonen og de mente at han kun hadde funne sin godside ( jammen jeg får han bare ikke til å snu seg,og han har helt flatt bakhode av stillinga) Så jeg bestilte en time med Barne fysioterapeuten for å høre hva hun sier,og har noe tips til oss.. Ja, skal se å få sjekket om hans nakke også står i klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...