Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigerforeldrene mine er ikke så spreke lenger, men driver fortsatt gård. De trenger stadig mer og mer hjelp fra sønnen (min mann)

Så og si alle lørdager, søndager og helligdager må han reise tidlig for å hjelpe de med noe. Mange ettermiddager (etter jobb) går også med. Mannen min mener han bare må gjøre det siden svigermor skal være dagmamma for sønnen vår et år før han begynner i barnehage.

Jeg synes fridagene hans er gull verdt med tanke på sønn-far forhold, og ikke minst familiefølelsen.

Jeg har sagt klart ifra hva jeg mener om dette, men mannen min vil ikke gi seg. Er det jeg som er urimelig her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke betaler svigermor for å være barnevakt er du urimelig. Klart dere skal gjøre noe til gjengjeld. Gutten kan vel være med når mannen din ordner ting på gården?

Skrevet

gutten er 5 mnd. Vi skal pusse opp kjøkkenet hennes som "lønn" (skifte gulv, ny innredning)

Skrevet

Kan dere ikke finne en balanse på det? Er egentlig enig med mannen din jeg. Men han må lære seg å kunne si nei til foreldre også.

Ofte er det lettere å si nei om man har planer. Hva om du spør mannen din og ikke han kan ta med gutten i svømmehallen på søndag? Så når forledrene hans spør om hjelp - så har han en unnskyldning. Kanskje de også trenger å bli minnet på at han er familiefar.

Ellers kan han jo ymte frempå at en avløyser kan være tingen.

Skrevet

Helt enig med blond her...

Skrevet

kanskje de heller burde flytte inn i en leilighet?

jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt.. hvis de ikke kan holde ting ved like så bør de heller finne noe som passer helsa bedre.

jeg synes også at helgene er gull verdt og det er faktisk da man kan være en familie fra man står opp til man går i seng.

Skrevet

Hvorfor drar dere ikke til gården alle tre? Dere kan jobbe begge to og ha gutten med. Og om det er farlige ting som må gjøres kan den ene av dere passe han eller bestemor f.eks kan se etter han da. Jobben går jo mye fortere når dere er to.

Skrevet

Vi bytter på det. jeg er med på det jeg kan, slik som foring, lamming osv, mannen driver med gjærder, kjøre traktor- vann osv. Vi har helt andre jobber og mannen min har ikke odel på gården.

stortsett er vi med, men sønnen vår er veldig grinete fortia slik at en av oss får ikke jobbet da og bli enten trilletur eller sittende alene inne hos svigers.

takk for svar, får bare bite i det og ta på meg fjøskjeledressen. Blir vel enda mer jobbing når tiden kommer og hun skal være dagmamma.

hi

Skrevet

Viss de trenger SÅ mye hjelp hver gang han har fri, så tror jeg at jeg ville vurdert en annen dagmamma til gullet mitt faktisk....

Skrevet

Hvis dere skal pusse opp kjøkkenet som takk for hjelpen så syns jeg ikke at de skal eller kan kreve at manne din konstant skal være der borte for og hjelpe dem. Greit at dere hjelper til innimellom, men det må da være grenser siden han tross alt har jobbe, kone og barn.

Har dere planer om og overta gården? Hvis ikke så tror jeg nesten at svigerforeldrene dine bør vudere og finne seg en leilighet eller skaffe seg en avløser.

Tror også at jeg hadde skaffet meg en annen dagmamma, er jo litt greit at gutten deres får mulighet til og være sammne med andre unger før han begynner i barnehagen? Dessuten så er det faktisk ganske slitsomt og springe rundt etter en 1 åring. Det er absolutt ikke noe jobb for eldre mennesker som sliter med helsa..

Skrevet

Hvis de ikke klarer å drive gården uten hjelp så syntes jeg de faktisk burde enten skaffe betalt hjelp eller gi opp gårdsdriften.

Skal dere overta gården? i såfall syntes jeg at dere må regne med å hjelpe til det ligger i korta da. Om det er andre som skal ta over så får de faktisk stille opp å ta jobben.

Men en ting kan jo hende mannen din trives med å jobbe på gården da og det er derfor han ikke vil gi seg, han har jo tross allt vokst opp der.

Når det gjelder dagmamma så ville jeg ikke brukt mennesker som ikke er så spreke lengre, en dag i mellom er jo greit men 7-9 timer om dagen , 5 dager i uka er faktisk veldig mye jobb. Og bestemødre er gull verdt men om ho skal være dagmamma så må hun steppe inn i oppdragelsen også, ikke bare som en kosebestemor.

Skrevet

Hvorfor ber de ikke odelsungen om hjelp?

Jeg syns ikke han skal bruke all sin fritid på gratis jobbing. Da får de annsette han og betale lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...