Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er snart 4 mnd og kan ennå ikke løfte hodet.. huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du dysmatur?

I så fall har jeg en sønn som var ca 40% dysmatur og var 950g ved fødsel.... Hans motoriske utvikling er helt i tråd med hans korrigerte alder, ikke fødselsalder. Er din sønn født til termin?

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Min ene jente var rundt 50% dysmatur, 715 gram i uke 29.. I motsetning til tvillingsøster som var nesten 1600 gram.

Mener å huske at hun løftet hodet da de var rundt 5,5 mnd?

Skrevet

min gutt er født i uke 29 + 2

og var 25% dysmatur. er nå 5 mnd (ikke korrigert) å kan ikke løfte hodet. han blir fulgt opp av fysio og hun sier at han har lov til å være sein med det. er babyen din 4 mnd korrigert?

Skrevet

jeg hadde, men ikke så fryktelig liten. Hang etter med det meste, men ved 1 år hadde hun tatt igjen og vel så det.

Er du usikker, så be om å få en prat med fysioterapeuten på helsesstasjonen for en undersøkelse og ev oppfølging.

• 2 uker senere...
Skrevet

hihi,mente selvfølgelig "Dysmatur",,, Min gutt be født 37+5, 1920 gram og 42 cm,,, fortsatt kan han ikke løfte hodet,og han protesterer skikkelig dersom vi legger ham på magen,, Vi går til jevnlig fysio på helsestasjonen,og pga dysmaturiten blir han ekstra fulgt opp av fysio og helsestasjonen..Men det plager meg at andre venna skryter at deres 3 mnd baby tar etter leker og dens 4 mnd baby åler seg bakover, også spør de meg hva min gjør av bevegelser.. ( men sier meg stolt mamma at han åler seg sidelengs merkelig) :P

Skrevet

men har deres protestert når de ble lagt på magen ? og hvor mye trente dere dem ? jeg er så redd han vil henge langt etter,selv om det bare er snakk om 2 ukers forskjell... man må vel også tenke på at f.vekten også spiller inn ifh motorikken..?!!

Skrevet

Babyen din er ikke en bikkje. Det kommer når det kommer.

Skrevet

MAMMA til fere? eller er du førstegangs mamma ? siden du har nul peiling... Er det galt å bry seg om barnets motorikk ??? han er dysmatur,og fysio ber en trene ham opp ekstra og trenes opp må de uannsett...(det vet du vel) Betyr jo ikke at de er hunder dah.. Ja,sant det kommer når det kommer,men det krever en viss innsats fra oss også...

• 2 uker senere...
Skrevet

Det tok tid med det meste for min datter. Etter mye trening rullet hun ved 9 mnd (med hjelp av fysio). Ved 10 mnd gikk hun rundt møblene og slapp seg ved 1 år. Lå da plutselig foran motorisk.

Hun ble født i uke 35 og var mindre enn ditt barn. Det tar den tiden det tar, men fint med hjelp fra fysio for å forsere utviklingen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...