Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i dag og i går omtrent tidoblet antall bæsjebleieskift! Fra å ha omtrent én bæsjebleie i uka, er det bæsj omtrent hver tredje time nå! Skikkelig grønn, slimete avføring er det også...

Han er i god form ellers, så jeg er ikke så veldig bekymret egentlig (men det er surt å plutselig måtte stå opp to ganger om natta for å skifte bleie!).

Lurer sånn på hva det kan komme av?

Jeg har ikke endret kostholdet mitt i det siste... Kan han plutselig ha blitt allergisk mot noe som jeg spiser??

Han har såvidt begynt med fast føde, men hadde omtrent bare fått litt hirsegrøt og litt eplemos da diaréen startet. Kan det likevel være dette..?

Ingen antydning til tenner heller...

Noen tips?

(Og hvor lenge bør han gå slik før jeg kontakter lege..?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kommer tenner jeg.. =) Men er ikke sikker... kan jo være grøten og..

Men gutten min bæsja sånn flere bleier om dagen i halvannen uke uten at det var noe som helst, så er nok ikke noe farlig... trenger ikke gå til lege hvis alt annet er normalt, men går han ikke opp i vekt, så er det ikke noe å bekymre seg for =)

Skrevet

har barn diare mer enn 3 dager må du kontakte lege pga dehydrering.

det er ikke så viktig med melk siden dette ofte gjør det verre.så lenge de får i seg vann så holder det.

ring legen eller helsestasjonen imåra å hør.:)

Skrevet

Snakket med HS, som sa at det kunne være en betennelsesreaksjon på innføring av fast føde. Synes det er litt rart, siden vi bare hadde gitt hirsegrøt (som skal være temmelig allergivennlig) da diareen startet. Hun ba oss også vente med videre mating i hele 14 dager!

Synes det er litt trist, og er litt småstresset over utsettelsen siden jeg bør få ham opp i ett par måltider om dagen til pappaen skal ta over permisjonen i august. Sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...