Gå til innhold

Det kommer hvit gele ut av rompa til gutten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ropte... sa han hadde bæsja. Men det var hvit gugge bare...

Han sliter med magen. har ikke jern lager og nå har han små hudblødninger i ansikte.

Har sliti med dette en stund og fått time på barne avd på sykhuset..

Men det kan da umulig være bra at det kommer sånt ut av rompa hans?

Fortsetter under...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hvit avføring kan være et tegn på leversykdom. Jeg ville kontaktet lege umiddelbart.

Skrevet

han har hatt kysse syke og noe unormale lever verider. men for 3 uker siden var lever prøvene helt fine..

Skrevet

Ring legevakta. Nå.

Vi er ikke medisinsk ekspertise.

Lykke til.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det spiller ingen rolle, ring lege!

Skrevet

jeg vet det, men hører litt rundt. Han har ikke vondt noen plass eller feber eller noe..

håpe han kan få time på sykhuset litt tidligere. han har fått time og er en prioritert gruppe.. men syntes den avføringa ikke var bra.. er et godt tegn på at noe er galt.

og det at han får sånne små hudblødninger liker jeg ikke..

når noen blekner så kommer det noen nye. og det er jo ikke normalt og ha hudblødninger.

Annonse

Skrevet

Har du ringt legevakta? Ingen grunn til å vente!

Skrevet

Ikke vet jeg hva du mener med "små hudblødninger", men om det er petechia så hadde jeg blitt alvorlig bekymret.

Hvorfor i all verden skal du jøre litt rundt får du ringer legevakt? Om de ikke synes det er alvorlig, så sier de i fra. Men om de synes han burde sjekkes, så vil de si det. Det skader ikke å ringe de som er der for å hjelpe til.

Ring legevakta. Du vil ikke leke med helsen til sønnen din.

Skrevet

nei har ikke det..føler det er litt drastisk da formen hans ellers er fin... ikke vondt en plass og ikke feber.

Skrevet

små blod utredelse prikker. går ikke vekk av glass... hatt da gikk det bort. men nå blir de der. en går og noen kommer..

Skrevet

Kan du engelsk? I hvert fall lese det? Les her:

http://www.mayoclinic.com/health/white-stool/AN01724

Selv om din sønn ikke har feber og ikke klager over vondt, så er det noe i kroppen hans som ikke stemmer. Hvorfor vil du heller vente enn å ringe og høre med legevakta om du skal være bekymret eller om det kan vente?

Kan si 100% at om min datter hadde hvit avføring, og hadde slittet med magen en stund, og hadde nå disse blødninger i huden, så hadde jeg ringt og forlanget å få ta henne til legevakta - feber eller ikke.

Skrevet

snakka med dem og de mente jeg kunne vente og snakke med fastlegen eller sykhuset i morgen. siden han har time der.

men den var ikke hvit. feil og kalle den det, den var som vann bare mer geleaktig,

Skrevet

var på do igjen nå... masse diare, med mørk farge. men ikke så rart siden han tar jern.

Annonse

Skrevet

Jeg forstår det som at du har snakket med legevakten i kveld?

Da synes jeg du skal ta med en avføringsprøve og stikke til fastlegen i morgen. Ta gjerne bilde av rar avføring også (altså "hvit gele" er spesielt, ikke vanlig diaré).

Skrevet

Du, jeg pleier ikke blande meg inn i sånne diskusjoner, men føler jeg må nå. Han har ikke bendelorm vel? Det var den assosiasjonen jeg fikk.

Skrevet

Den hvite guggen kan jo bare være slim da... Betennelse i tarmen kan jo føre til slimet avføring, og dersom han er plaget med diaré allerede så kan jo dette være grunnen til at det kommer slim. Ville nok ikke umiddelbart tenkt som første innlegget her at hvit avføring (for ettersom jeg skjønte så var det mer geleaktig enn avføring) er tegn på leversykdom.

Men du bør nok kontakte fastlegen i morgen for man skal jo ikke normalt ha diaré og slimete avføring. Ta med en avføringsprøve hvis du får tatt det av han.

Skrevet

Hvordan gikk det med gutten din hos legen i dag? Og ellers? Håper du får noen svar om hva som feiler magen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...