Gå til innhold

tette eggledere????

Anbefalte innlegg

Gjest iliis
Skrevet

Noen som har skjekket dette? Evt. hva måtte gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjekket dette forrige tirsdag faktisk.

Jeg ble lagt i narkose, fordi jeg skulle ta en lap samtidig, men om det er vanlig å være i narkose under en slik undersøkelse vet jeg ikke. Mulig de bare gir deg noe beroligende, og bedøver deg...

Uansett, jeg vet at de går inn i livmoren, å sprøyter inn en blå kontrastvæske.

Etterpå så tar de antagelig en rønken eller en ul for å se om væsken kommer seg igjennom egglederne.

Merket ikke ubehag nedentil etterpå, men det ble noe blod av det, og blødde noen dager, og kunne ikke bruke tampong (å måtte bruke bind var nok det verste for meg tror jeg, takler det egentlig ikke, men jeg måtte jo, hehe). Utover det, var det helt problemfritt :)

Håper du ble ihvertfall litt klokere av dette :)

Vet du at du skal gjennom denne undersøkelsen eller???

Gjest iliis
Skrevet

Hei! Takk for svar:) Jeg er til utredning for barnløshet. Har pcos også:s Men nå skal jeg skjekke egglederene mine (førstkommende onsdag)

Gruer meg veldig.. Mest til svaret egentlig. Aner ikke hva som skjer om de er tette. Jeg får pergo om de ikke er tette da.. Håper på det..:)

Skrevet

Kjenner godt til den følelsen av å være redd for resultatet..

Da jeg tok lap og eggleder undersøkelsen var det for å se om jeg hadde endometriose. Var livredd for hva jeg skulle få vite etterpå.

Selv ble jeg ikke mye klokere, men jeg fant ut at jeg grudde meg unødvendig. Jeg var livredd for å ha Endo, og ikke være i stand til å få barn. De fant ikke Endo på meg (selv om gyn mente jeg fortsatt kan ha det :s), og egglederne mine var ikke tette.....

To uker før jeg skulle på sykehuset gråt jeg meg til søvn mange ganger, jeg er ung og har hele livet forran meg, og livredd for at jeg skulle få info som snudde livet mitt på hodet....

Om de er tette er det vel vanlig med prøverør. Men dette er jo noe du snakker med gynekologen og legen din med ;)

X fingrene for deg, ønsker deg alt vel ;)

Ceep us posted :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...