Gå til innhold

Takk til Helseinteressert og Mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å se at dere bruker energi på å tale anitvaksine-saken. Vi er mange her ute, men de aller fleste av oss har dog ikke nok tid og energi til å gå aktivt ut mot majoriteten i dette omdiskuterte feltet.

Jeg har alltid vært kritisk til medisiner, og ønsker ikke å proppe i meg kjemisk framstilte medikamenter som forvirrer kroppen. Derfor leste jeg meg grundig opp om vaksiner da jeg ventet mitt første barn. Valget mitt falt på å ikke vaksinere. Noe jeg selvsagt er veldig fornøyd med da jeg har usedvanlige friske barn. En på 2 år og en på 5 år. Ingen av dem har noen gang trengt å få medisiner. Helsesøstrene var dog ikke like fornøyde og maste hver eneste gang jeg var innom på kontroll gjennom barnas første leveår. Ingen tvil om hva de er satt der for å gjøre.. Her har jeg friskere unger en gjennomsnittet, og likevel ønsker de å stikke gift i låret på barna mine. Verden vil bedras!

Vil bare gi dere en klapp på skulderen og si "bra jobba". Jeg må si jeg enser en større vaksineskepsis blant folk nå enn for 5 år siden. Jeg tror fler og fler gjør seg opp sin egen mening utfra egen research, istedenfor å bare høre på helsesøster. Det er bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du tror det er gift barna får i låret, så forstår jeg at du ikke lar barna dine vaksineres. Hadde du lest deg opp på balansert litteratur, ville du sett at de giftmengdene man får gjennom vaksiner er så små at det er fullstendig uten betydning. Eksempelvis får man mer formaldehyd i seg ved å spise en pære enn å få en vaksine; faktisk 600 ganger så mye gjennom pæra som gjennom vaksinen.

Skrevet

Jeg respekterer at du har valgt annerledes for dine barn enn det jeg har, Ostepop123. Hvilken forskning man ønsker å stole på er jo helt klart opp til hver enkelt. Jeg synes det er bra at flere begynner å lese seg opp før de tar valget, om valget så måtte være å vaksinere eller ikke å vaksinere.

Når det gjelder gift i vaksinene så er det jo faktisk det. Det er ingen som påstår at vaksiner ikke kan føre til bivirkninger hos noen. Det er vel heller hvor stort antall bivirkninger, hvilke og hvem som rammes man strides om. Så å sammenlikne det å spise en naturlig pære med å ta en vaksine blir jo bare mildt sagt galt. Men deg om det ;-)

Skrevet

Det høres jo ikke nettopp ut som om du respekterer mitt valg når du påstår det er gift i vaksinene.

Hva slags gift mener du det er snakk om, om ikke det er formaldehyd? Hvilken forskning er det du tar valget ditt på grunnlag av?

Det er forøvrig ikke slik at jeg "ønsker" å stole på noe som helst, annet enn den forskningen som er kvalitativt sterk, helst uten binding til legemiddelindustri og med riktig metode i forhold til problemstillingen. Når denne forskningen så forteller meg at vaksiner er trygge, og svært mye tryggere enn sykdommene de beskytter mot, så ja, da er valget mitt enkelt. Jeg er helt enig i at det er bra å lese seg opp, slik du sier, men de vaksinekritiske nettstedene det stadig refereres til her inne, kan ikke kalles hverken forskning eller spesielt nyanserte.

Når du påstår det er gift i vaksinene blir forøvrig en pære et helt naturlig sammenligningsgrunnlag for meg, siden pæren også inneholder eksempelvis formaldehyd, og altså 600 ganger så mye som dtp/hib/etc-vaksinen. Men du vet kanskje noe jeg ikke vet, eller?

Skrevet

Høres det ikke ut som jeg respekterer ditt valg når jeg påstår det er gift i vaksinene? Hvorfor kan jeg ikke mene det er gift i vaksinene og fortsatt respektere ditt valg om å vaksinere?

Vaksiner består av menneskelagde substanser. Innholdet i vaksinene finner du på www.felleskatalogen.no, og der ser man bla følgende stoffer i diverse vaksiner;

Kvikksølv, formaldeyd, aluminium, etylenglykol (frostvæske), fortynnede organismer (attenuated organisms) og toxoider. I tillegg kommer alt det levende organsike innholdet som vaksinene inneholder som bla; lungeceller fra aborterte menneskefostere, nyrer fra aper, infiserte dyreceller, infisert menneskeblod, infisert menneskelig cellevev og difterikulturer.

Så ja, meg mener dette er gift (spesielt for en liten baby). Det er umulig å vite omfanget av å sprøyte dette inn i kroppen. Om du mener noe annet er det helt greit for meg!

Mitt innlegg var ment å være en klapp på skulderen til to som gidder å svare gang på gang her inne. Jeg er nemlig en vaksinemotstander som IKKE gidder det, så da gidder jeg rett og slett ikke diskutere hvordan du definerer hva som er gift heller.

Skrevet

Du vil altså ikke diskutere, men regner med at det er ok å slenge ut påstander om at vaksinene inneholder frostvæske, nyrer fra aper og celler fra aborterte menneskefostre? La meg si det sånn: til å påstå å ha lest deg opp på vaksiner, har du gjort en dårlig jobb. Du kan påstå herfra til glade jul at du har dette fra Felleskatalogen, men det stemmer simpelthen ikke. At du har dette fra en eller annen dårlig propagandaside, er mer enn tydelig nok. Vis meg gjerne den vaksinen som inneholder noe som helst av det du beskriver! Og vis meg også gjerne den forskningen du påstår å ha lest. Har du ikke noe, sier du? Tenkte meg det.

Hva I ALL VERDEN slags grunnlag er det du fatter beslutninger om dine barns helse på?

Skrevet

Må si det overrasker meg at du ikke vet mer om vaksiners innhold, Ostepop, du som hevder å ha lest så mye om temaet.

Skrevet

Forstår du har vanskelig for å tro det finnes mye annet en gode, sunne ting i vaksinene, Ostepop - men si meg, om du noen gang skulle bli overbevist om at stoffene nevnt over eksisterer i vaksinene, ville det da ha endret ditt syn?

Kan informere om at det i vanlige medisiner også gjemmer seg en del ulumskheter det kan være verd å sjekke opp. Klart, det er jo skrevet i koder da, som det aller meste innen medisin, så man må grave litt dypere enn informasjonen man får fra helsestasjonen.

Lykke til videre!

HI

Skrevet

Jeg syntes du sa du hadde dette fra Felleskatalogen?

De som har laget denne listen kan ikke ha særlig god kjennskap til hverken vaksiner eller kroppen. Jeg får begynne øverst):

"Formaldehyde (...) It is not safe at ANY level."

Vi har altså, på helt naturlig vis, formaldehyd i kroppen. Kroppen bruker nemlig formaldehyd i stoffskiftet. Den normale forekomsten av formaldehyd i er ca 1,3-1,6 mg for en 3 måneder gammel baby, og ved vaksinering i henhold til barnevaksinasjonsprogrammet i Norge, vil et spedbarn på 3 måneder få i seg maks 10 μg (altså 10 mikrogram) formaldehyd når barnet får DTP-IPV-Hib-vaksinen, i følge Felleskatalogen. Som vi så over er det normale formaldehydnivået for et 3 måneder gammelt barn ca 1,3 - 1,6 mg. Etter vaksinen vil mengden formaldehyd i kroppen bli maksimalt 1,60001 mg.

Til sammenligning inneholder en pære på 100 g ca 6 mg formaldehyd; det vil si 600 ganger så mye som innholdet i DTP-IPV-Hib-vaksinen.

"Mercury" - dvs. kvikksølv. Ingen vaksiner i barnaevaksinasjonsprigrammet inneholder kvikksølv. Noen vaksiner inneholder kvikksølvforbindelsen thimerosal, men det som står på siden du lenket til: "does not easily leave the body. Once ingested, injected, or inhaled, it stays and accumulates" er direkte feil. Det er nemlig slik at thimerosal brytes det ned til etylkvikksølv når det kommer inn i kroppen. Det kvikksølvet man får i seg gjennom miljøet (mat, luft etc) er metylkvikksølv. På legemiddelverkets hjemmesider kan vi lese at:

"Metylkvikksølv og etylkvikksølv er beslektede forbindelser, men oppfører seg forskjellig i kroppen. Etylkvikksølv fjernes vesentlig raskere fra blodet enn metylkvikksølv og skilles dermed raskere ut av kroppen via avføring."

I en studie fra 2008 (http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/121/2/e208) ble kvikksølvinnholdet i blod-, avførings- og urinprøver fra 216 friske spedbarn målt før og etter vaksinering (12 timer til 30 dager etter, for å være nøyaktig). Forfatterne fant at kvikksølvinnholdet i blodet til barna hadde en halveringstid (tiden det tar før konsentrasjonen av en substans er halvert i blodet eller i kroppen) på 3,7 dager, og var tilbake på samme nivå som før vaksinasjonen innen 30 dager. Det betyr dessuten at kroppen kvitter seg med etylkvikksølv mye raskere enn metylkvikksølv, som har en halveringstid på omtrent 44 dager.

"Antifreeze" - frostvæske i poliovaksinen? Hvor? Kan du vise til dette i Felleskatalogen?

"Aluminium" - ja, det finnes aluminiumforbindelser i vaksiner, og nei, aluminium er ikke bra i store mengder. Derfor må vi se på hvor mye det er snakk om. Vel, dtp/hib/etc-vaksinen inneholder 0,5 mg aluminiumoksid. Vet du hvor mye en liter morsmelkerstatning inneholder? Ikke det? Nøyaktig halvparten. Morsmelk inneholder ca 0.04 mg aluminium per liter. Setter ting litt i perspektiv, kanskje? (Alle tall herfra: http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/112/6/1394)

Skal jeg fortsette?

Som sagt, jeg ville ikke latt denne typen nettsted være kunnskapsgrunnlaget for beslutninger vedrørende mitt barns helse. Men det er meg, da.

Skrevet

Nå forsvant svaret mitt litt innimellom deres innlegg der, så dere får scrolle oppover.

Skrevet

Øhm, har du virkelig lest dette? Hva er egentlig budskapet her?

Skrevet

Tusen takk for ros til hovedinnlegger. Og jeg får si selv takk, jeg har jo selv trodd på vaksinevanviddet i flere tiår, men takket være at det var en stemme der ute som vekket min nysgjerrighet har jeg fått satt meg inn i temaet for endelig å kunne ta bevisste valg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer. Du er smartere enn forskningen. Ikke verst, sånn helt uten fakta på din side.

Skrevet

Takk EJ, du er ikke så verst du heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...