wirre;o) Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg liker det ikke, men det må da være hyggeligere for naboene å se en pen hage fremfor en skråning full av ugress og en plen som en snart må ha traktor for å slå. Hva tenker dere om helligdager og hagebråk? Mannen sier at så lenge det ikke var på lørdag ettermiddag eller i går, så går det nok greit. Den hellige ånd takler det, menta han...
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg hadde blitt gretten om noen var ute og bråkte i dag. Litt hagearbeid er helt ok det, men ikke motorsag, traktor og annet som støyer. Og jeg er ikke religiøs. Men det er noe å la folk ha helligdagene i fred, og noen få dager i året der man faktisk tar hensyn til andre og lar det være litt stille. Det er nok av støy i hverdagen som det er. Den hellige ånd kan nok tåle det, men det kan være dere har endel naboer som synes det er nokså utålelig. Har nå også hardt for å se for meg at det skal gro igjen så forferdelig mye innen de neste dagers ettermiddager eller lørdags formiddag ... Dere får sørge for i hvertfall å være ferdig til i 15.30/16.00 - tida, slik at folk i hvertfall får fred til middagen.
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 "...noen få dager i året der man faktisk tar hensyn til andre og lar det være litt stille. Det er nok av støy i hverdagen som det er." Enig med du for det er sååå deilig med de få dagene der det er stille og fredelig uten bråk, kjas, mas og støy
Stellaborealis Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Vi bor i et nabolag der det er helt ok med "bråk" på helligdager. Her var feks naboen ute og klippa gresset kl 10:) Helt greit synes jeg, men så bort vi også på et nybyggfelt med masse husbyggere rundt oss. Om dette ikke hadde vært greit, ville vi selvsagt innrettet oss etter det, men er litt glad vi ikke har det sånn;) Får gjort mye på sånne dager. Selv beiser vi verandaen i dag:)
Anne-B. Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Så lenge det ikke er noe som varer i det uendelige, syns jeg det er greit. Hørte en som sagde et eller anna her i nabolaget i stad, bare godt å høre sånne "fridaglyder" som viser at folk steller litt hjemme osv. Selv syns jeg pinse er en tullehøytid, men det er jo fint med en fridag av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå