Gjest Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Lagde likesågodt en egen tråd for oss jeg, slik er det lettere å snakke sammen! =) Hei igjen Kanskje 86 <3! =) Beklager at jeg ikke svarte i går, men hadde litt av en dag skjønner du. Skulle egentlig i konfirmasjon, men endte på sykehuset istedet, Våknet på morgenen med veldig sterke smerte i venstre side av magen og blei kjørt rett til sykehuset. Smertene ble bare verre og verre og var så ille at jeg kastet opp og brekte meg gang på gang. Var det værste jeg noensinne har vært borti!! Etterhvert fikk jeg smertestillende (halleluja), så smertene slapp taket, og etter en 5 timer med konstante brekninger fikk jeg omsider kvalmedempende. Takk gud! Ble tadd masse prøver av og alt tydet på at jeg hadde nyrestein (faktisk! I en alder av 21....), så endte opp med å være på sykehuset i 12 timer i går. men drugs`n jeg fikk var sånn muskelavslappende, så mye tyder på at det gjorde susen. Slik at steinen fikk vandre ned i blæra og videre uten at jeg døde av smerter liksom.. Så nå føler jeg meg så å si helt frisk! =) Men så var det denne tanta da... spottet såvidt i går og, men ingen TR. Legene tok jo blodprøver og ettersom ingen sa jeg var gravid så skjønte jeg jo såklart at TR ville komme når som helst. Men regner med at den ikke kom i går pga at smertene og kvalmen osv tok helt over kroppen,... for i morrest kom TR for FULLT!!! Isj... men igjen, helt greit, slik at jeg kommer meg fort over på ny pp sammen med deg! =) Håper bare TR ikke blir mange dagene denne gangen heller... synes hu er så slitsom =p Synes nå at dette kan høres ut som veldig tidlig SA ja... desverre. Og forstår du angrer på at du ikke var hos en lege for å få sjekka deg, sånn at du kanskje ville ha fått svar på om det var en SA eller ei.. og med tanke på at du mener du hadde streker med farge på.. som mange andre sier: det blir ikke streker uten grunn. Men igjen så sitter jeg jo her da med mine skyggestreker også. De har nok aldri hatt noe til farge da, men allikevel. DUMME DUMME streker!!!! Skal aldri mer la meg bli lurt sånn i allefall... ikke no testing før TIDLIGST et par dager før IKM for min del fremover!!! :b Har du hatt TR i mange dager du nå da? Glemsk som en gullfisk skjønner du =p er vel inn i ny pp snart du.. men så var jo sambo borte ja, stemmer... men da får vi bruke neste pp til å muntre opp hverandre, slappe av og gå inn i pp`en etter med nytt mot! =) Men det er vi to om, føler meg mer avslappet jeg også. Og det er bare din fortjeneste=) hehe. Ser frem til å følge deg videre i neste pp jeg ^^ Stine<3 13pp-2SA
Påtidemedentil Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Stine fra Trondheim som skriv her eller ? =)) Jeg er i 2 pp nå fikk mens 16
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jepp, er nok det vettu ah, du er kanskje ferdig med TR du nå ja... spennende å se om det klaffer denne pp for deg da Og som sagt så får du holde meg oppdatert!! : )
Kanskje snart <3 86 Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Hei Stine ) Så fint at du startet denne tråden, helt supert og koselig Har hørt at nyrestein er forferdelig ubehagelig og vondt, stakkars deg... Er skummelt når man får så sterke smerter og brekninger før TR. Er lett for at man kanskje begynner å lure om det er noe (gale) i livmoren da, men det var nå godt å høre at det ikke var det hos deg. Godt det er på vei til å gå over nå. Så kom TR til deg også... Kjipe greier Hvordan har du det nå da med tanke på at spiren ikke satt? Men som du sier så går du jo over i en ny PP med nye muligheter og syns det er kjekt å ha deg med jeg Håper vi begge får positiv test snart og vellykket svangerskap selvfølgelig :-D. Hadde faktisk vært litt kjekt om spiren satt rundt samme tid hos oss begge, så kan vi fortsette diskusjonene men det kommer vi sikkert uansett til å gjøre håper jeg Ja jeg også lurer på om disse tilfelle mine har vært veldig tidlige SA... Har heldigvis ikke mistet troen ennå og det sies jo at en god del opplever å bli gravide igjen ganske fort etter SA. Uansett så sier magefølelsen at det ikke er lenge til for oss nå. Med motgang kommer medgang sies det jo Da er vi to gullfisker, hehe! Er ikke helt sikker men tror jeg har hatt TR i 4 dager, men blør en god del ennå. Pleier bare å blø i 5 dager, men tviler på TR forsvinner så tidlig som morgendagen. Siden samboeren er vekke denne PP så gjør det ikke så mye, men neste PP blir det nok prøving igjen... Forhåpentligvis klarer jeg å stresse ned litt med å bli gravid og tenke at det som skjer det skjer Men er ikke lett å styre tankene da Ser frem til neste PP jeg også. selv om jeg ikke prøver denne måneden så er det like spennende å følge med deg ) Håper du blir helt frisk fra nyresteien fort, god bedring ) !
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Heia! Er så kos, for hver gang jeg får svar fra deg så smiler jeg innvendig =) U light up my day nå for tiden!! ^^ Og ja, synes sjøl at denne tråden ikke var en dum idé, hehe Jaaa, det var så vondt at jeg trygla og ba om ikke noen kunne bare slå meg bevisstløs, alt for å slippe den intense smerten... så unner virkelig ingen å oppleve dette nei!! Men fatter ikke hvorfor jeg fikk det heller... ikke normalt at noen i så ung alder får nyrestein liksom.. men men, jeg fikk det nå da.. bare glad for at den mest trolig er borte nå! Ja ikke sant.... var i begynnelsen da jeg ble undersøkt første gangen at jeg var ganske nervøs for at det skulle være noe galt "der nede" da legen klemte så mye i området rundt eggstokkene og slik... men heldigvis så ser jo ting ut til å være i orden der nede da... normale blodprøver osv også, og det er jo bra =) Er i grunn litt deppa for at TR kom... eller veldig... spesielt ettersom jeg denne gangen hadde håp og trua og følelsa av at ting endelig hadde klaffa... å jeg håpa jo at viss jeg var gravid så ville det føre til at "kjæresten" innser hva han har/kan ha og at han da velger å gi oss en ny sjanse, da alle tre... og at jeg da endelig skulle få bli lykkelig igjen (så tåpelig et ord å bruke føler jeg, men finnes jo ikke noe bedre å bruke:.. men slik blei det ikke gitt... å enda ingen tegn til at han har tatt noe valg... så holder på å gå på veggen i frustrasjon snart... ventetiden er helt jævlig, men virker ikke som han skjønner det..."/ Nei, skravler i vei igjen nå, hehe.. men nei, er skikkeli skuffa nå altså, så gleder meg virkeliiiig til de neste dagene er over slik at den nye pp`en kan starte..!! Aldri før vært så klar for å få et lite nurk som nå... på tross av situasjonen jeg er i.. høres kanskje helt på trynet ut, men er slik jeg føler det så.. Er enig med deg der! Håper spiren sitter hos oss begge innen 2 mnd, for det hadde bare vært helt herlig og fantastisk moro!=) for da kan vi jo følge hverandre hele veien^^ men såklart skal vi følge hverandre videre uansett når vi får oss en spire hver, for det har i allefall jeg veldig lyst til Har du forresten noen venninner med barn eller som er gravide? Ja, har hørt snakk i at det er mange som blir raskt gravide igjen etter SA, men stemmer i allefall ikke i mitt tilfelle da, typisk nok så har ikke den store trua på akkurat den jeg da.. men håper jo såklart at det gjelder for deg!! Har du blitt spådd forresten? Måtte jo såklart prøve det forleden jeg da, men alle 3 som såpdde meg sa vidt forskjellige ting... men satser på at hun første har rett: gravid innen 2 mnd med en gutt=) så blir spennende å se... 14 pp neste da, synes det begynner å ta lang tid, så begynner å bli litt nervøs for at vi ikke skal få det til:S Huff, disse bekymringene.. Okei, du er nå i allefall snart ferdig du da: ) min TR bruker å vare ca 5 dager den også, sjelden mindre da... og blør ganske kraftig nå faktisk.. så får se om den blir unnagjort til helgen, håååper det : ) synes det er så trasig å ha TR... føler meg så uggen:s Hehe, nei du, disse tankene er ikke lett å styre...:b de vil i allefall ikke høre på meg!! Så kommer nok ikke til å klare å la være å tenke mye på om det klaffer eller ei i de påfølgende pp`er nei, det skal jeg love deg... =p ja, vi begge har en veldig spennende tid foran oss nå, måtte magefølelsen din stemme og vi begge få en spire i løpet av sommeren!=) takk så mye for lykkeønskningene!!)
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Va bort på besøk da du skreiv i gårkveld sjø, derfor ætj kom på msn =)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Hei igjen Stine<3 13pp-2SA ) Hadde tenkt å svare deg i går, men sovnet faktisk en liten stund etter jeg kom hjem fra jobb og sov helt til i dag tidlig... Er det mulig !?! Hehe Hvordan går det med deg? Og mellom deg og kjæresten? Håper han innser at han må svare deg snart og hvor mye du helt sikkert betyr for han... Må være forferdelig å gå rundt å vente på et svar, føler med deg... Synes ikke du fortjener å vente så lenge Krysser fingrene for deg/dere. Forstår godt at du har lyst på et lite nurk selv om situasjonen deres er litt utfordrende nå... Er ikke lett å legge ønsket om baby på hyllen selv om forholdet møter utfordringer. Allikevel kan jo det være det beste å legge det litt på hyllen til dere har funnet helt ut om hva som skjer mellom dere? Ikke meningen å blande meg, for jeg vet jo ikke hele historien mellom dere og jeg har jo ikke noe fasitsvar... Uansett, håper sånn at det ordner seg for deg!! ) Jeg har en del venner og beskjente som har småbarn, så det hjelper jo ikke akkurat på babyønsket mitt, hehe Allikevel er det sånn at de jeg er mest med for tiden ikke har barn.. Blir lett sånn når man ikke er i samme livssituasjon. Man er vel ofte mest med de som er lik en selv eller likt sted i livet. Må innrømme det er tøfft til tider å være med venner som har barn når babyønsket er så sterkt. Flere jeg kjenner har så og si blitt gravid med en gang og det får jo meg til å tenke litt over min og samboeren sin situasjon. Heldigvis vet jeg innerst inne at 6-7 måneder er ikke allverdens tid å prøve selv om det føles sånn ut. Annenhver måned blir det jo lite eller så eller si ingen prøving siden han er vekke på jobb. Jeg har alldri blitt spådd. For å være helt ærlig så vet jeg ikke om jeg tørr, fordi jeg tror faktisk litt på sånne ting og er redd for å bli skuffet. Nyskjerrigheten er jo der da, så hadde jeg fått muligheten så hadde jeg sikkert hoppet i det Hvor og hvordan ble du spådd? Ja, håper hun hadde rett som spådde graviditet for deg innen 2 måneder :-D Tvitvi )
Gjest Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Heisann Kanskje snart<3 86!! =) Aller først, beklaaager at det har tatt sånn tid å svare, men fikk flere nyresteinanfall i forrige uke, så innimellom at jeg lå med smerter så var det sykehusbesøk for å prøve å få hjelp.. men heldigivs ga smertene seg på fredag og har ikke hatt noe siden... krysse fingrene for at jeg er ferdig med det!!XXXX Å så var det konfirmasjon på søndag og har og vært en del diskusjoner mellom meg og Morten, så tiden har løpt fra meg.. Men hvordan går det med deg?=) Holder du hodet høyt i denne anti-prøve-perioden?=p og holder stø kurs i retning neste pp? Jeg og Morten ble vel på en måte sammen igjen i forrige uke, men må ikke tro at ting er blitt bra igjen for det... på en måte så føles det nesten som vi er mindre kjærester nå enn da vi faktisk ikke var sammen den korte perioden... høres kanskje helt på trynet ut, men slik er det.. vi har så mange problemer, så mye å være uenige om, så mye å krangle om... du skulle bare ha visst... så jeg aner virkelig ikke om vi vil klare å komme oss utav denne grøfta noen gang"/ håper jo såklart det, for han er jo den jeg kan se for meg i fremtiden - du skjønner hva jeg mener... men, er ikke sikkert det holder ;s Hvordan er forholdet mellom deg og sambo da? Har dere et solid og godt forhold?=) jeg har som jeg nevnte tidligere gullfiskhukommelse:b så frisk opp minnet mitt på hvor lenge dere har vært sammen?:b har en viss anelse men... hehe. Jaaa, på tross av hvordan ting er så ønsker jeg så iiiinderlig en liten en,... er helt utrolig å tenke på. For er ikke lenge siden jeg var av den oppfatning at "jeg skal ALDRI føde et barn!!!" Ting har forandra seg gitt! Og jeg jobber i en undertøysbutikk og det går ikke en dag uten at gravide kommer for å handle amme-BH... åååå, gnu det inn enda litt mer - tenker jeg hver gang:b heh.... så det gjør faktisk vondt på en måte.. ettersom jeg mista i februar, er sårt i grunn.... jeg tenker at: det der kunne ha vært meg!!! - men, slik ble det ikke gitt.... å nå går jeg bare og er nervøs for at det skal være noe galt slik at jeg ikke klarer å få barn :s skrekk og gru disse bekymringene... Er i grunn glad jeg ikke har noen venninner med baby, hadde nok blitt deprimert til slutt :b men som du sier blir det jo selvsagt slik at man er oftere med dem som er i samme livssituasjon som en selv.. og på facebook er det jo titt og stadig gamle kjente som utlyser at de skal bli mamma, legger ut bilder av magen osv.... å da blir jeg så sjalu, rett og slett.. svigersøstra mi fødte jo i desember i fjor, en nyyydelig gutt.,... skal fortelle deg at det ikke er enkelt å besøke svigers lengre (hun bor hjemme, alenemamma ser du)!! Er jo umulig å ikke tenke og ergre seg når man ser hennes lille, fine gutt... du kjenner nok til følelsen... Høres kanskje teit ut, men jeg har jo allerede bestemt meg for navn og har kjøpt noen nusselige babyplagg... jaaa så ille har det blitt:b så er så redd for at jeg aldri vil få bruk for noen av delene"/ bekymringene eter meg opp!!! Vi kan jo ikke gå inn for å prøve heller ettersom ting er som de er... vi har jo ikke et stabilt forhold så.. såå frustrerende!! Vi har vært sammen i snart 2 og et halvt år, han har fast jobb, vi bor sammen osv... så ting ville jo egentlig ha ligget til rette for en liten en nå, men akk nei da.... i beste fall får vi begynne helt på nytt... huff, jeg blir deprimert..:b Spåingen ja..:b jeg ble spådd inne på Spå-forumet her på BIM.. så vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta det jeg ble såpdd da...:b men moro er det jo selvsagt å prøve det, man er bare en smule bekymret for hva man vil bli såpdd da selvfølgelig.. men tiden vil nok vise hva som stemmer og ikke!! =) Huff, dette ble laaaangt... men hadde så mye på hjertet =p Ha en finfin natt, og så snakkes vi igjen om ikke lenge!! =) STOR klem ^^
Kanskje snart <3 86 Skrevet 6. juni 2010 #12 Skrevet 6. juni 2010 Hei igjen Må bare beklage jeg også for at jeg ikke har sett at du har skrevet til meg her. Har vært litt mindre aktiv på BIM den siste tiden. Har ihvertfall prøvd å holde meg selv og tanklene unna forumet og prøvingen i det siste Men det er ikke lett! For har innsett at babyønsket forvinner nok ikke når det først er kommet. Stakkars deg, du har jaggu hatt en del å stri med den siste tiden... Håper den dumme nyresteinen har gitt seg nå ihvertfall og at det går bedre med deg og samboeren. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, men tror jeg hadde tenkt litt på muligens å ta en pause fra prøvingen til forholdet har stabilisert seg eller dere har funnet helt ut av ting. Selv har jeg alltid hatt en mening om at forhold ikke blir bedre med barn inni bildet dersom det ikke er stabilt fra før av, men man vet jo aldri. Håper med hele mitt hjerte at det ordner seg for deg/dere <3 Er jo godt å høre at dere er sammen igjen selv om ikke alt er glemt og lagt på hyllen ) Tiden vil vise.. Planene mine om å ikke prøve i det hele tatt ble selvfølgelig satt litt til side da jeg fikk en sjelden mulighet til å tilbringe 3 netter med min kjære før denne helgen. Og i dag klarte jeg ikke å la være å telle syklusdager og sammenligne med tidligere sykluser om vi muligens kan ha truffet EL. Ser ut til at jeg muligens hadde EL på fredag, og vi koste oss natt til ons, tors og fre så det er jo et lite håp Men føler meg litt roligere og avslappet denne pp faktisk... Sånn som jeg har det nå så gjør det ikke så mye om det ikke klaffer akkurat denne måneden. Reiser på ferie om under 3 uker og vi har 4-5 uker sammen før han reiser vekk igjen. Har ikke så veldig lyst å reise til varmere strøk og være gravid egentlig. Og så har jeg jo litt lyst å nyte god drikke til maten osv... Kanskje litt tragisk av meg å tenke sånn, men siden det ikke har klaffet de siste 7 månedene så kan jeg likså godt vente til over ferien og ta en liten pause fra alt stresset rundt det. Forholdet til meg og samboeren har så langt vært veldig godt. Har vært sammen i vel 1 år. Traff hverandre via felles venner for 7-8 år siden men da var ingen av oss single og det ble med vennskap frem til et år siden. Vi har så og si ikke hatt noen problemer og er lik på mange områder. Vi har ganske like verdier i livet og til tider tenker vi skremmende likt. Selvfølgelig har vi sunne ulikheter også, og har til tider hatt mindre diskusjoner/krangler men de løser vi der og da. Vi har begge gått igjennom lange forhold fra før av og lært mye av feilene vi har gjort. Tror også jeg har blitt mere bevisst på hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha med årene. Høres ut som jeg er haugammel, er tross alt bare (snart) 24 og han 27, men jeg har en del forhold bak meg både korte og lange. Har alltid vært et "forholdsmenneske" og ikke stor fan av singellivet. Merker at jeg har mye mindre tolleranse for hva jeg skal tåle i et forhold nå en tidligere, for jeg har faktisk vingelet mye frem og tilbake til xer og i forholdene jeg har vært i. Håper og tror at dette forholdet mellom oss vil vare leeeenge <3 ) Derfor bestemte vi å starte prøvingen etter bare et halvt år ca. Kjenner meg så godt igjen om det du skriver om sjalusi i forhold til venner og bekjente som blir gravid og får barn. Jeg er selvfølgelig veldig glad på deres vegne men innerst inne kjenner jeg bare utålmodigheten min vokser og ønsket bli enda større! Vet ikke om jeg tørr å kalle det sjalusi, men jeg får klump i halsen og vondt i magen når jeg ser alle andre rundt meg som blir fort gravid, mens jeg venter og venter... Nå skrev jeg mye igjen jeg også, hehe! Håper du overlever Stor klem tilbake skjønne deg )
Kanskje snart <3 86 Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Glemte å skrive at siden jeg begynte prøvingen min har syklusene mine sett sånn ut : Desember: 31 dager. Testet ikke etter EL Januar: 31 dager. Testet ikke etter EL Februar: 29 dager. Testet ikke etter EL Mars: 34 dager Fikk aldri positiv EL-test. April: 29 dager - EL syklusdag 16, 14 dager før TR Mai: 32 dager - EL syklusdag 18, 14 dager før TR I dag er jeg på syklusdag 17. Hadde masse EL slim på fredag som var, altså på syklusdag 15 og regner da med at det er ca 14 dager etter denne dagen jeg får TR i forhold til de 2 siste syklusene. Da blir IKM 18/6. Men jeg er ikke sikker siden syklusene mine varierer med 5 dager.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 En liten oppdatering... Har endelig tatt skrittet å blitt spådd for første gang Hun skrev at oktober var en god måned for oss med en gutt. Så blir spennende å se om det stemmer Hadde jo håpet på litt tidligere da må jeg innrømme, det er jo 4 pp til, men men... Gjett om jeg blir glad bare så lenge spiren sitter til slutt Hvordan går det med deg da Stine? Ble det prøving på deg rundt EL eller? Når har du IKM? Klem )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå