Gå til innhold

akkurat ferdig med studier når fødselen er.

rytme

Anbefalte innlegg

Hvis jeg blir gravid når det bare er 8-9 mnd igjen av studiet mitt, hvor får jegg støtte fra da?

Jeg har jo ikke mulighet til å jobbe så veldig mye menst jeg studerer så foreldrepenger fra navn vil jo bli altfor lite...

Og penger fra lånekassen blir det jo ikke når jeg er ferdig med studiene...

:S

dette er egentlig teoretisk, fordi jeg kunne tenkt meg å bli gravid de siste mnd i studiet, men må jo finne ut om det kan la seg gjøre ikke sant... :P

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon og får barn etter bacheloren. den er ferdig nå i juni og barnet kommer i august! Derfor har jeg søkt på ny bachelor fra høsten, slik jeg fortsatt er student, selv om jeg kanskje ikke kommer til å studere mer. Eventuelt kan du søke master, det er ingen problem. du må heller ikke begynne på igjen på skolen etter permisjonen, det velger du selv. Og hvis du har jobbet lite for du i tillegg til lånekassen en engangsstønad. Du må bare planlegge det og huske søknadsfristen til samordna opptak i april. for min del var det ikke planlagt, men det ordner seg heldigvis..

Alle sier alltid at det er så gunstig å være student å få barn, men det er det ikke. du hadde fått langt mere penger om du er i fast jobb. så jeg anbefaler å vente til du har jobbet fullt i 6 mnd så lenge ikke kjæresten din har lommeboka full! det skal jeg ved neste barn hvertfall!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...