Gå til innhold

KVISEKRISE-HJELP!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 20 mnd, da jeg sluttet å amme han(ca 10-11 mnd)fikk jeg et kviseutbrudd på haken. Dette har bare blitt verre og verre det siste halve året. Jeg har ALDRI vært plaget med kviser,kanskje en av og til ifb. med mensen. Nå tar det bare helt av. Det merkligste er at det er på hver sin side av haken,ikke i midten om dere forstår. Prøver å ikke trykke på dem,men får stygge arr allikevel. Er det noen som har opplevd dette?Hva gjorde dere?Jeg er i uke 23 med nr 2. Noen som vet om det gis medisiner da? Evt hva behandling kan en gravid få? Er virkelig desperat nå, SER IKKE UT og det plager meg noe enormt.

Har kjøpt Vichy sine renseprodukter og kremer for "problemhud"som ikke har hjelpt meg i det hele tatt.

Håper noen kan hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noe lignende da jeg var yngre (men ikke gravid).

Jeg fikk god hjelp i Biotherm sine produkter. Gå innom et parfymeri og hør med dem der. Altså gode renseprodukter uten bruk av sminke ble redningen for meg.

Evt ville jeg også sjekket med lege om å ta en bakterieprøve.

Skrevet

Jeg har omtrent aldri hatt en kvise i hele mitt liv.

Jeg var heldig gjennom puberteten og hele mitt voksne liv.

Nå er jeg snart 30 og gravid med mitt første barn. DA kom kvisene. De jeg har fått i ansiktet er små, og gjør ikke så mye ut av seg, men jeg har fått et sant helvete på ryggen.

De verker og er vonde.

I følge min lege må jeg bare la det være. Sørge for frisk luft på kroppen, masse vann og rense godt. Det er kun for å forhindre spredning og betennelser, for de kommer tilbake så lenge jeg er gravid. Det er tydelig hormonelt, og jeg krysser fingrene for at det blir borte da barnet kommer.

Sjansene for det er rimelig store, så jeg bekymrer meg ikke.

Så HI...-nå titter solen frem. Sett ansiktet mot solen og la den tørke de ut. Rens godt, og bruk en god krem.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har samme problem, og har begynt å gå til hudpleie rimelig hyppig for å holde det i sjakk. I tillegg bruker jeg hjemmeprodukter. Hos hudpleier får jeg renset huden ordentlig, og blir behandlet med ufarlige fruktsyrer. det hjelper, men blir ikke helt bra så lenge som hormonene står på slik de gjør tror jeg..

Skrevet

Hei.

Jeg også har fått mye kviser pga svangerskapet så begynte jeg med galvanic spa i nuskin og angrer ikke et sekund på dette! Det har også hjulpet meg mot strekkmerker etter mitt forrige svangerskap!

De sier jo at man skal ikke ta galvanic pga "strøm" under svangerskapet men jeg har gjort det for det og fått bra resultat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...