Gå til innhold

noen innen barnehage som kan hjelpe med spørsmål? please?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg holder på med utdannelse til pedagogisk assistent og sitter litt fast her og uten noen å spørre om disse. Håper noen der kan hjelpe meg.

1. Gi tre argumenter for at vi bør legge stor vekt på samarbeid mellom voksne når vi skal organisere aktiviteter og læring for barn. (Her har jeg skrevet om Signaleffekten, lettere planlegging og samarbeid mellom foreldre og personalet. Vet ikke om det er bedre argumenter?) Finn også noen argumenter for at ikke alt skal dreie seg om samarbeidsoppgaver. (den siste synes jeg er vanskelig. Hadde det vært samarbeid barn, så hadde jeg synes det hadde vært lett å svare på)

2. Gi en oversikt over oppgavene en pedagogisk assistent kan ha, og begrunn hvilke tre du mener er de viktigste.

Ta også med og begrunn to oppgaver du mener bare den fagutdannede, og altså ikke du som assistent, skal ha.

Setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få. Deres meninger betyr mye.

Mvh

en takknemlig gjest :)

Fortsetter under...

Jeg er assistent og har vært det i mange år.

Skal forsøke å svare...

Det første var et vanskelig spørsmål.

Det første som slo meg var at dersom en av de ansatte har et spesielt felt som han/hun er veldig god på eller gla i å gjøre så kan vedkommende ha dette som sitt ansvarsområde.

Men uansett blir det antakelig litt samarbeid med de andre for å organisere aktiviteter... Vrien den der!

Nr 2. Oppgavene en pedagogisk assistent kan ha er skriving av månedsbrev f. eks, planlegge transport på turer osv, være med å forberede foreldresamtalene sammen med pedagogen.

Den fagutdannede bør være barnehagens representant i saker som angår barnet i f.eks barnevernssaker, barn som trenger ekstra oppfølging osv. Pedagogen skal åsså ha foreldresamtalene og lede foreldremøte.

Som sakt, vanskelige spørsmål...

Håper det var til litt hjelp.

Lykke til med oppgaven din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...