Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei Jeg har akkurat blitt separert og vi skal ha delt omsorg i praksis. Vi har to barn og skal føre de opp på hver sin adresse for å få aleneforsørgerstatus som innebærer skatteklasse 2 og økt barnetrygd. Det barnet jeg skal ha på min adresse har jeg barnehageutgifter på ca 2800 kr i mnd. Jeg jobber fullt og har 410 000 kr i årslønn. Det er under 6G. Har jeg krav på å få dekt 64% av utgiftene, eller får man mindre jo mer man tjener? Og hvoran blir det ifht skatten. Hvis man får stønader, får man vel ikke det fratrekket man vanligvis får hvis man betaler alt av barnetilsyn selv? Jeg må kjøpe leilighet i en by der prisene er høye, så får ikke allverden i lån. Ender vel kanskje opp med en toroms hvis jeg har for høye utgifter, men kan jeg si til banken at jeg har så og så mye mindre i utgifter, får jeg mer i lån. Jeg har god lønn, men har også 360 000 kr i studielån som banken også plusser på et samlet lån. jeg vil jo gjerne kunne gi barna mine et skikkelig hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå