Gå til innhold

Dere som temper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle begynne å tempe på neste syklus, (når den enn måtte komme), det er vel sånn at jeg må begynne å tempe på første syklus dag eller???.

Og, sånn jeg har forstått det så skal man tempe rett etter at man har våknet, og at man må ha sovet visst mange timer i forkant. Nå har det seg sånn at jeg har en liten jente som fortsatt våkner litt om natten, så jeg må ut av sengen og inn til henne, eller tar henne inn i vår seng utpå morgenkvisten. Så det er så som så med sammenhengende søvn ( ihvertfall i flere timer). Vil denne metoden fungere optimalt da?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fast tid, hver morgen, etter helst 3 timers sammenhengende søvn.

Nå er det sånn at noen har mere følsom temperatur enn andre. Jeg kan heldigvis tempe til sånn ca til hver dag, uten at det utgjør store svingninger. (utgangspunkt kl.07.00, men blir fort både kl 06.00 og 08.00 innimellom) Men det beste er å følge regelen om fast tid, hver dag, også 3 timers sammenhengende søvn.

Hvis jenta di våkner til ca samme tid hver dag, hadde jeg stilt meg inn på det kl.slettet for temping. At det blir en dag innimellom hvor en "sluntrer" litt, gjør ikke så mye. En kan ikke tyde noenting bare på én temperatur likevel. (bare markèr av den tempen, i tilfelle det blir krøll, så vet du når og hvorfor)

For meg fungerer dette helt supert, selv om jeg ikke temper helt til faste tider. Temper også i munnen, med ved å tempe enten i stump eller skjeden, får en mye mere nøyaktig temperatur.

Bare husk å få inn måleren før du har beveget deg for mye! Ligger jeg 5 minutter før jeg får dilla saken inni munnen (temp.måleren alså!!) så blir det helt feil..

Mere (eller samme info) på pernille.info

Personlig syns jeg fertilityfriend.com er et mye bedre sted når det kommer til temping. Pernille-siden er litt bastant syns jeg. Hehe. Så, skal du begynne å tempe, dill deg inn på fertilityfriend.com. Da kan du legge ut charten din om det er noe du lurer på også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...