Gå til innhold

Kan man ta Acai tabletter under graviditet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har nemlig meldt meg inn hos herbal vital å mottar hver mnd en boks med acai pluss tabletter, og det er jo verdens suanneste og beste tablett, så hadde jo vært bra om jeg kunne fortsatt å tatt de :)

Skrevet

Hei

Nå skal jeg ikke si at du kan med sikkerhet ta acai tabletter, men jeg tror at om du holder deg på laveste anbefalte dose under svangerskapet så er det ok. Det man skal være forsiktig med er type supermat som virker rensende, slike som spirulina og hvetegress. Dette for at ikke dine avgiftningsrester går over i navlestrengen. I tillegg er jo barnet et "fremmedlegeme" som også kan renses ut om man drar i gang med heftige rensekurer i svangerskapet. Grunnen til at jeg sier dette er fordi acai regnes som SUPERMAT, altså en ekstremt næringsrik og potent matvare. Men det er mer et kraftig c-vitamin. Leverandør må kunne svare på dette, men ofte strides de lærde.. Om du velger å ta tablettene, så gjør det i det små. Jeg dytter i meg forskjellig supermat, men alltid lavdose av daglig anbefalt inntak!

Skrevet

takk for svar :)

dosen er 1 tablett for dagen, så blir litt vanskelig å ta mindre enn anbefalt dose da :P hehe

men tror jeg holder meg borte til jeg får noe svar fra leverandøren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...