Gå til innhold

Sterke smerter i magen.

bumbel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå 4 uker + 6 dager på vei. I går kveld kjente jeg litt murring i magen og korsryggen, smertene ble sterkere og sterkere utover natten, etterhvert ble de så kraftige at jeg ikke fikk sove. Jeg løp ofte inn på do for jeg tenkte at nå kommer det snart masse blod og greier for nå er det spontanabort, men det kommer ikke noe blod!!! Smertene har avtatt litt, det kom litt mørkebrun utflod i natt, og i dag er det rosafarget utfold (ganske mye utflod). Det gjør ikke så veldig vondt lenger, men jeg har fortsatt smerter.

Det kan sammenlignes med ekstreme mens-smerter.

Er det noen som vet hva det kan være? Noen som har opplevd noe av det samme??

Hilsen fra forvirra og bekymra, forhåpentligvis fortsatt gravid jente....

Fortsetter under...

Hei, jeg skjønner godt at du blir bekymret. Før jeg svarer - og andre her inne gjør det - vil jeg bare understreke at siden dette er i "ufrivillige aborter"-forumet så kommer du sikkert til å få et skeivt utvalg svar. Vi som er her har det jo gått galt med. Andre har nok hatt historier som deg uten at det har gått galt.

Når det er sagt: Jeg hadde et svangerskap som gikk galt først ganske langt uti (uke 19), men jeg hadde en del småblødninger i begynnelsen, noe som gjorde at jeg leste mye på nettet om hva som kunne indikere at noe var gått galt. Der ble det ofte understreket at det først og fremst er smerter i kombinasjon med blødning som er et absolutt faresignal. Livmora styrer med å utvide seg i begynnelsen, og det kan være intenst, som kraftige menssmerter. Jeg hadde hvertfall sånt litt tidligere enn der du er, ca 3+5. Dette trenger ikke i seg selv å være farlig.

Men, det høres ikke helt bra ut at smertene dine holdt på så lenge. Jeg vil igjen understreke at jeg ikke ønsker å skremme deg, men det kan hende du bør få det undersøkt (det er imdlertid ikke så mye en lege kan sjekke, annet enn å ta blodprøver med to dagers mellomrom og finne ut om hcg-nivået ditt stiger som det skal). Du burde ihvertfall ringe en lege og høre. Min lege var dessverre nokså uerfaren med gravide, så jeg følte egentlig at jeg fikk bedre hjelp fra nett. Men ring uansett.

En annen ting: På alle amerikanske diskusjonsfora sto det alltid at man må holde seg komplett i ro når man har enten smerter eller blødninger. På norske sider slapper man gjerne litt mer av, og folk var ikke så hysteriske. Jeg stolte mest på de norske, men har i ettertid tenkt at jeg kunne vært mer forsiktig. Så mitt råd ville vært at du tok det litt rolig nå.

Jeg ønsker deg virkelig alt det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...