bumbel Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei. Jeg er nå 4 uker + 6 dager på vei. I går kveld kjente jeg litt murring i magen og korsryggen, smertene ble sterkere og sterkere utover natten, etterhvert ble de så kraftige at jeg ikke fikk sove. Jeg løp ofte inn på do for jeg tenkte at nå kommer det snart masse blod og greier for nå er det spontanabort, men det kommer ikke noe blod!!! Smertene har avtatt litt, det kom litt mørkebrun utflod i natt, og i dag er det rosafarget utfold (ganske mye utflod). Det gjør ikke så veldig vondt lenger, men jeg har fortsatt smerter. Det kan sammenlignes med ekstreme mens-smerter. Er det noen som vet hva det kan være? Noen som har opplevd noe av det samme?? Hilsen fra forvirra og bekymra, forhåpentligvis fortsatt gravid jente....
jj25 Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Heisann! Jeg har kun opplevd sterke smerter i magen i tillegg til masse blod de gangene jeg har spontanabortert... -Høres rart ut det du beskriver, men kan det være en såkalt truende abort? Moderate mensmurringer og små stikk og strekk i magen er vanlig, men så kraftige smerter som du beskriver høres ekkelt ut.... Jeg ville ringt legevakten i dag og bedt om å få komme inn. Der kan du få svar. Lykke til,-krysser fingrene for deg! Klem
bumbel Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2010 Takk... Jeg ringte legevakten, men de sa bare at det ikke var noe å gjøre med det, jeg må bare vente å se, og ringe fastlegen min i morgen...
Melkerullen Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Når det er så tidlig kan de ikke gjøre noe, om det skulle være en SA - men det er jo ikke sikkert det er det. det er mange som opplever smerter og blødninger, uten at det trenger å være noe "farlig". Ta godt vare på deg selv idag, legg bena høyt, skru på en god flm, les bok - kort sagt kos deg og prøv å slappe av, så tar du en tur til fastlegen din imorgen:) Lykke til!!!
Trollmor til 2 Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Hei =) Jeg er litt usikker, men kan det ha vært en festeblødning? Ellers er det ikke unormalt at gravide får en liten blødning da mensen egentlig skal komme. Enkelte gravide kan oppleve å blø litt rundt menstider i de tre-fire første månedene uten at det er farlig. Når det gjelder smertene så husker jeg fra mitt første svangerskap at jeg hadde så innmari til menssmerter... Jeg var sikker på at jeg skulle få tidenes mens! Hadde så vondt at jeg var nærmest sengeliggende i to-tre dager. Det bygget seg på en måte opp og gikk gradvis over. Håper det er det samme for deg! *Trollmor*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå