TillaMaria81 Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg sliter veldig med søvnen, spesielt de siste ukene. Finner ingen god stilling å ligge i. Jeg klarer overhode ikke sove på ryggen, og liker heller ikke ligge på siden. Den eneste stillingen jeg selv får sove i er skrått på siden med den ene halvdelen av magen ned mot madrassen og det ene benet løftet skrått ut i vinkel til siden, om det var noen som skjønte noe av det, haha). Uansett i denne stillingen er jeg så redd jeg kan skade babyen! Magen "tyter" jo på en måte fint ut på siden, så den bør ikke bli klemt veldig, men noe av magen er jo også på sett og vis under meg, selv om mesteparten av vekten min avlastes andre steder tror jeg. Er bekymret hver morgen når jeg våkner før jeg har kjent liv, for om jeg kan ha klemt han i hjel... (men han våkner heldigvis fort rett etter jeg har våknet selv:) Noen som vet noe om det er mulig å gjøre noe skade på babyen ved sovestilling om natten?
Nordlyspar♥ Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Tror nok ikke du kan klemme ungen flat. Jeg ligger også halveis på siden. Eller for å forklare bedre, jeg ligger i stabilt sideleie, det er kun slik jeg får sove
TillaMaria81 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2010 Haha, ja det kom jeg ikke på, det er jo sånn jeg ligger også (stabilt sideleie) men med kroppen vridd hakket mer ned mot madrassen (på magen).. Men hvorfor tar ikke babyen skade av det, den må da bli litt klemt, eller?
Pixie Power Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg ligger også sånn :-) Fant dette på babyverden: Spørsmål: er det farlig å sove på magen når man er gravid?? Svar: Det er helt greit å sove på magen så lenge det oppleves komfortablet for deg og barnet du venter. Det vil si at når magen vokser vil det som oftest begrense seg selv. Det er fasinerende at barnet i magen selv sier i fra. Prøv å ligg i en stilling som barnet ditt ikke trives med. Du vil umiddelbart få beskjed om å skifte den i form av et svært urolig barn. Hilsen Monica. -------------------------- Min sparker veldig ned i madrassen hvis jeg må skifte stilling :-)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 er jo en av de mest anbefalte sovemåtene man kan sove på så sent i svangerskapet. Helst på venstre side er optimalt for maksimalt for blodgjennomstrømningen. Selv sov jeg på magen hele svangerskapet sist, men denne gangen greier jeg å ligge på siden heldigvis
kleppe71 Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Hei, jeg er i uke 39+5 og gjør akkurat det samme. Har gjort det i hele svangerskapet. Tror nok det at vi hadde fått beskjed om det ikke passet den lille i magen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå