Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Nå er jeg driiita lei den festinga. Vi bor i et leilighetskompleks, 3 etasjer. Vi bor i første, og siden Fredag så har naboen i andre festa. Og det er sååå dårlig isolert her at en tørs nesten ikke stønne litt når en har sex ;-) Men, problemet er at vi bor sånn ca midt på, og soverommet vårt er rett ved hovedinngangen til de andre leilighetene, og jeg mener det.. Den neste personen som slamrer den døra der skal jeg kaste på hue å ræva ut. Siden Fredag så har minstemann våknet hundreogørten ganger pga av bråket. Hun som bor der er en 17 år gammel jente. I går så sto hunden hennes å bjeffet i 5 timer. Det er en liiiten hund så da er det klart at den skal lage den mest irritable lyden av alle, hun kom omsider hjem med en hel hau med mennesker, musikken på full vreng, biler ståår rett utenfor vårt soveromsvindu å rocker musikk, stjeler leker til lilleman og ikke minst sykkel. De holdt det gående til min samboer kom hjem fra jobb klokken 06.00, og nå er det i gang igjen. Masse folk og læven, kvinnfolk som tror de kan å synge, og gutter som skal sloss osv osv. Jeg er så innmari lei. Hun må da forstå at det faaktisk bor flere mennesker her.. Leiligheten hun bor i er 40 kvm, og i går så var det sikkert 20 mennesker der inne, og lik mange i dag å. Så HURRA FOR LITE SØVN PÅ MEG OG GUTTEN. Er vel nå en skulle ønske en kunne hatt råd til et hus....!! Lenge leve drømmen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Ring politiet ja, så tar de seg sikkert en tur bort.. Setter kanskje en liten støkk i henne, så lærer hun kanskje
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Har du ikke gitt beskjed til henne? Hadde en nabo som var sånn. Jeg ba han dempe seg og musikken 3-4 ganger. Når det ikke hjalp ringte jeg politiet. Da ble det stille.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Urrgg, har vært 17 år selv og jeg var vel litt i hennes kategori :S Men du må klage, og skriftlig klage til husvert kanskje. Ringe purken kan vel kanskje få henne til å skvette litt? Dritt det der...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har ringt på å bedt dem og å gjøre det. Politiet har vært her flere ganger i løpet av de 3 siste månedene men hun tar ikke hintet da det er sikkert bare jeg som klager på henne. Owjess, det blir nok flyttings på landet så kjapt som vi får det til :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Hi her. Ja, jeg har jo vært 17 år jeg å en gang, og jeg vet jo hvor morsomt det er å feste, men jeg har alltid hatt respekt for mennesker soom bor i rundt meg og har alltid gitt beskjed om at jeg evt skal ha en liten fest og at de må bare må si ifra om det blir for høyt. Her vi bor så er det et krav om at det skal henges opp nabovarsel visst det skal festes. Jeg har ingenting i mot at hun fester, men det jeg har i mot er det at de skal henge ut av verandaen, stå rett utenfor soveromsvinduet vårt når hun vet at det ligger en to åring der, og at det er dårlig isolert med tanke på høy musikk osv. Og ringe polisen kan jeg gjøre men de er sikkert så lei av meg nå at de ikke gidder å kommer
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Er det leiebolig eller? Eneste som funket der jeg bodde før var å si kraftig ifra til huseier med tilhørende beskjed at om det ikke ble gjort noe ville jeg forvente halvering i husleien, ettersom halve leiligheten var ubeboelig grunnet så høyt støynivå. Ordnet seg på timen og hørte aldri en lyd igjen!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har ringt polisen, hadde et par fylliker som bodde ovenfor meg og laga kvalm.. Purken kom de.. Tok de tom. med seg .. Var ikke så poppis jeg etterpå men det roet seg :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Klag hver gang det skjer til styret - hun vil da få skriftlig advarsel og tror at for de fleste styrer i borettslag/sameier så er det tre advarsler og så blir man kastet ut...men etter en advarsel tar nok de fleste poenget...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Vel, privatliv helt etter eget ønske kan man se leeenge etter når man lever i blokk, believe me, I know. Bor selv i en treetasjers blokk, og selv om vi har det forholdsvis rolig her, så glemmer man ikke at vi er flere hundre mennesker egentlig under samme tak. Jeg mener at enkelte ting MÅ man bare tåle når man bor slik, hvis det plager deg altfor mye bør dere flytte - i det minste til et roligere nabolag. Men selvsagt, man skal ikke finne seg i alt, festing etter kl. 23 hører ingen steder hjemme når det skjer veldig ofte (selv avtaler vi med naboene hvis det skal festes, så det er ikke noe problem her). Ellers har jeg lært meg at man må ta alle forhåndsregler når man bor slik. Hvis stjeling av leker og sykkel til barnet ditt er et problem; sett det et sted hvor andre ikke kan få tak i det. For vår del har vi satt sykkel på verandaen, det har funket fint. Slengingen med ytterdøra kjenner jeg igjen. I vår oppgang har det kommet mange med småbarn, så nå er de fleste forsiktige, men for deres tilfelle: skriv en lapp, og heng opp på ytterdøra på glasset! Men: når det gjelder akkurat denne jenta og festing, så ville jeg ikke nølt med å klage til styret. Det kan da umulig være bare dere som er plaget av bråket? Få evt. underskrifter fra alle i oppgangen. Lykke til )!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå