Gå til innhold

Hvor lenge fra EL til gravidtest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer på om hvor kjapt kan en ta testen for å sjekke om en er gravid eller ikke?! Ser noen har pos test allerede 5 dager FØR IKM....

Noen med erfaring??

Jeg selv har testet rundt IKM på mine tidligere to :)

Er såååå spent så har NULL tålmod til å vente til evt helga...

HAHA! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok vente 10 dager etter EL, og selv da er det ikke sikkert den slår ut selv om du er gravid.

Skrevet

Jeg fikk positiv test to dager før forventet mens, altså 12 dager etter EL.

Skrevet

Jeg fikk positiv test 11 dager etter EL.

Skrevet

Jeg personlig syntes det beste er å vente til IKM dagen (eller også et par dager over).

Jeg tester ikke før IKM av prinsipp. Og godt har det vært, jeg har jo fått TR hver gang. Jeg tenker som så at tester jeg og får negativt for så å få TR noen dager etterpå er så unødvendig som det går ann. For det første slipper jeg den dårlige følelsen ved negativ test, og for det andre den sure følelsen av å ha brukt penger på noe så unødvendig når TR kom allikevel (Jeg er forferdelig økonomisk).

Men jeg skjønner jo at man er utolmodig og helst kunne tenke seg og få svar så fort som mulig, jeg også er jo det.

Sånn i teorien skal man kunne teste fire dager før IKM, iallefall i følge testene. Og det florer jo av jenter her inne som får klart positiv test flere dager før.

Men prøv å vente er mitt tips, tenk økonomisk :) Venter du lenger så er det også større sjanse for at det ikke ender med TR allikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...