Gå til innhold

brukket/bristet halebein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det?

Jeg mistenker nesten at jeg har det. Skadet ryggen under trening på hest og har hatt vondt i flere måneder. Hovedproblemet er en stokk stiv rygg med fullt av muskelknuter. Men noen ganger (spesielt mens jeg rir eller sykler i dump e.l.) stikker det til i halebeinet. Når jeg ligger flatt på gulvet kjenner jeg at området rundt halebeinet er fortjukka og at jeg ligger og "vipper" på halebeinet. Kan ikke si jeg har lagt merke til det før. Men det er kanskje bare fordi det er vondt at jeg kjenner det bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mest sannsynlig brukket eller knust det. landet direkte på halebeinet i et fall på betonggulv. Det var helt umulig å sette meg opp fra liggende stilling i senga i et år etterpå nesten. Måtte sette meg opp på siden. Fremdeles, nå 8 år senere, gjør det fremdeles vondt å gå fra liggende til sittende stilling på hardt underlag.

Jeg driver også selv med hest og kan kjenne det godt i halebenet dersom jeg har en lang tur på hesteryggen.

Skrevet

Uansett så er det ikke noe å gjøre. Du kan gå til legen og så stikker han en finger i baken. Han kan da fortelle deg om du har brukket eller bare bristet, men du blir ikke operert. Har selv brukket/bristet under fødsel. Det er utrolig smertefullt. Kinoseter og flyseter kan du bare glemme fremover. Harde stoler er tortur. 5år siden jeg var så uheldig og først nå kan jeg kjenne litt bedring. Ville holdt meg langt unna ridingen ellers vil det jo ikke gro jevnt.

Optimitst jeg......neeeeiiii!

Skrevet

Jo, en osteopat kan hjelpe. Ha du prøvd noe annet enn legen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...