Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Hva jobber du med? Jeg jobber på Nav (og syns lønna stinker)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Hahaha :-) Jeg og! Er utd. sosionom, jobbet et par år i barnevernet + rusteam i psykiatrien og hadde med meg masse viktig kompetanse inn i jobben. Fikk fan ikke uttelling for det en gang. Får ikke noe mer enn de som har en utdanning og arbeidserfaring som ikke er så relevant en gang.. Provoserer meg egentlig, og jeg har de tyngste brukerne pga utd. og arb. erfaringen min...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Synes det er blodig urettferdig. Jeg prøvde å forhandle til meg et lønnstrinn ekstra her forleden, men i følge lønnskontoret var det bare å glemme, jeg hadde allerede takket ja til tilbudet jeg fikk. Nav- kontoret der jeg jobber får jo de lønnsmidlene de får, så sjefen kunne ikke gi meg tillegg uten at fylkeskontoret gav mer til lokalkontoret.. Så ikke mye rom for "lokale" forhandlinger slik sett heller... Kjenner jeg blir skikkelig provosert, angrer på at jeg ikke krevde mer da jeg fikk jobben :-( Det som er mest urettferdig er at jeg har de tyngste brukerne mens de andre slipper billigere unna og får samme lønn :-( Lønnssystemet blir jeg ikke klok på heller for den del.... Men nå skal jeg ut i perm, så kan vel ikke kreve så mye når jeg ikke er der og yter. Men uansett, jeg har 30.000 mer enn i barnevernet da - der er dårlig betalt der, og mye tøffere jobb.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Er du statlig ansatt? Jeg er ansatt i kommunen. I utgangspunktet lettere å forhandle da, men problemet er jo nettopp det at vi tjener jo uansett mer enn f.eks de ansatte i barnevernet, og da vil selvsagt ikke de at vi skal bruke av potten. Hos oss er det de med minst relevant utdanning som har fått førstekonsulent/rådgiver stillingene. De har høyere lønn og lettere arbeidsoppgaver. Dette er gjerne folk de har hentet inn fra det private næringsliv, fordi de da skal kjenne arbeidsmarkedet og på den måten være en ressurs for oss. På mange måter er de jo det, men mange av dem er jo ikke istand til å kommunisere med mennesker med rus/psykiatri problematikk, noe som er en viktig del av jobben. Jeg har erfaring fra sosialkontor, psykiatri og barnevern. Er rimelig frustrert:( Hi
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Jeg er omsorgsarbeider med full annsenitet og hadde 345 000 i fjor.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 7 års høyere utdanning (master + +) Jobber i staten som forsker
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Så rart du som sier du tjente ennå mindre i barnevernet. Jeg er også sosionom, jobber innen barnevern, og tjener 370 000, ganske nyutdannet, så jeg skal opp en del de nærmeste årene...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Fy fan da, 22:37... Skal ikke en master + +"lønne seg" i dette landet.. Kjenner jeg blir sur...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Jobber du i statlig da, kanskje? Tariffen i kommunalt barnevern er 310.700,-
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Du får bare kommunal ansiennitet, så jeg fikk bare noen få mnd ansennitet da jeg begynte. Går opp noen lapper etter 4 år...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Lærer i ungdomsskolen Adjunkt med tilleggsutdanning + en bachelorgrad i tillegg. 5 års ansiennitet. Holder på å skrive masteroppgave, så jeg får tittelen lektor med tilleggsutdanning i stedet for adjunkt med tilleggsutdanning. Da stiger lønna en del, men det vil vel fremdeles være lav lønn for 7 år på høgskole og universitet...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #18 Skrevet 24. mai 2010 Nei, jeg jobber verken i stat eller kommune. Privat barnevern. Men trodde vi lå ganske likt an som offentlig ansatte. Men tydeligvis ikke. Jeg skulle gjerne tjent mer jeg også altså, men ser ut til at jeg bør være fornøyd med lønna:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #19 Skrevet 24. mai 2010 Jurist (master) jobber i staten. Føler meg ikke verdsatt, nei.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #20 Skrevet 24. mai 2010 21:05 er meg (ble ikke helt ferdig:-)): føler meg ikke verdsatt økonomisk. Jobber med de samme oppgavene som folk med helt andre utdannelser. Bare greit å ha en jurist til diskusjoner og når det trengs en som kan jussen. Men, men. Har fast jobb, og nå skal jeg snart i permisjon, så akkurat nå tenker jeg ikke på det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #21 Skrevet 24. mai 2010 Pedagogisk leder i kommunal barnehage. Bachelor i førskolelærerutdanning. Jobbet i snart 8 år, etterutdanning i spesialpedagogikk. Skulle virkelig tro at man blir mer verdsatt når man jobber med våre dyrebare små... Men neida...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #22 Skrevet 24. mai 2010 Tenker ofte at jeg skulle blitt sivilingeniør eller noe i stedet for sosionom... Hmrff...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #23 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er frisør og tjene over 450 000,- i fjor!!! HURRA for yrkesutdanning:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #24 Skrevet 24. mai 2010 Hahaha, ja for de fleste frisører tjener 450.000... Det var vel derfor det nesten ble streik regner jeg med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå