Gå til innhold

Kjærlighetssorg :( Noen fine råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren gikk fra hverandre for litt over en uke siden, eller han gikk. Har gått veldig opp og ned den siste tiden og frem til nå har avsluttningen gått greit. Jeg har tenkt at vi trenger litt tid fra hverandre, noe vi har gjort en gang tidligere, men vi har liksom alltid visst at det har vært oss, begge har bare tatt noen feil i livet vi må ordne opp i.

Trodde også denne gangen at vi etter en stund fra hverandre forsto at det faktisk er oss. Men nå, etter snart to uker har han fått seg ny kjæreste og de legger ut bilder og kjærlighetserkleringer på facebook. Det gjør så vondt!!! Jeg kan ikke annet enn å gråte, gråte og gråte mer....det stikker så langt inn at han allerede har funnet en annen, noe jeg selv aldri kunne tenkt på før jeg var godt over han.

Er det ekte kjærlighet han har funnet, vil han virkelig dele livet med en annen etter så kort tid?? Jeg bare forstår ikke.

Så nå sitter jeg her da, alene....hva skal man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff dette var trist.. Trøste klem

Skrevet

Takk for det.... Aldri trodd noe skulle gjøre så vondt:(

Skrevet

Uff så trist.

Du må bare ta tiden til hjelp, gråte når du føler for det, skrike om de hjelper. Bruk tiden på egenpleie, familie og venner og la han finne utav hva han vil og du hva du vil videre.

Lykke til :)

Skrevet

Det blir ikke verre såfall...

Skrevet

kan ikke i min villeste fanstasi tro at denne damen, er så spesiel for x din i å med at det bare har gått 14 dager, med mindre hun har vært inne i bilde en stund.. Prøv å " glem " han å la han få litt tid på sortere sine følelser.

Skrevet

Han har sakt til meg at han har tatt det rette valget nå, men at han vil meg alt godt... kvalmt. Hun har vel sikkert vært inne i bildet litt tidligere, men ikke i lenger tid. Kan ikke forstå at en ny en kan bety så mye for han, blir helt satt ut og lei meg.

Det er vel kanskje hans store kjærlighet da :(

Skrevet

HI over forresten:)

Skrevet

syns ikke du skal tenke så mye på hans valg, han er vel på en rosa sky nå...konsentrer deg heller om deg ;)

Skrevet

uff, føler med deg... Men husk min venn, at tiden leger alle sår. Et dumt trøste råd jeg fikk den gangen da. Men vet du: den dag i dag er jeg glad jeg ikke er i det forholdet. Og ja alle sår er leget og glemt=)

Skrevet

Ja, må prøve å tenke på meg selv oppi dette....men eneste jeg tenker på er han!! Vil bare slutte å tenke vonde tanker.

Ja, de sier så at tiden leger alle sår. Bare helt utenkelig akkurat nå, hvordan skal det gå. Hehe...mye syting her føler jeg :(

HI

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Vet så uendelig godt hvordan du har det, men jeg kan love deg at det går over! Du må bare ta tiden til hjelp... Få det litt på avstand. Bruk tid på deg selv, grin og hyl og snakk med venner om det, få ut alle følelsene...

Aksepter at han har gått videre. Om du blir sittende og vente og håpe han skal komme tilbake, piner du bare deg selv. det er hardt, men det må faktisk til.

Lykke til, det er utrolig tøft, men du kommer deg gjennom det. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere=)

Skrevet

Det første du må gjøre er å slette ham fra FB. I det minste skjule ham.. helst slette. Du kommer ikke videre hvis han skal ligge helt fremme i bevisstheten og smerte deg. Dernest - bruk alle triksene i boka for å tenke på noe annet. Gå til frisøren, gå på shopping.

Da kan du i hvertfall være fin på håret og ha kule sko når du gråter. Av en merkelig grunn så hjelper det litt. Vær så mye sammen med venner som mulig, drikk masse vin. Fortrengning kan hjelpe mye på veien til å komme over det som har skjedd - prøv å tenke på noe annet når gråten tar deg.

Spis masse sjokolade. Gjør ufornuftige ting.

Skrevet

Heisann. Synes det høres litt ekkelt ut at han fant seg ei ny så fort.. Håper han ikke gjorde det mens han var sammen med deg!

Kjærlighetssorg er noe av det vondeste man kan oppleve. Verden bare faller i grus! Og alt ser så mørkt og håpløst ut.. Det er ufattelig vondt:(

Men du kommer over det..... Med tiden. Vet det ikke er det du vil høre, og jeg vet at du mest sannsynlig vil ha tilbake x'en. Men det er en grunn til at han har funnet seg ny dame. Du er et tilbakelagt kapittel i hans liv. Og det bør han også bli i ditt.

Synes du skal ta deg litt tid til å sørge over dette. Men ikke lenge, maks 14 dager. Du fortjener så mye bedre;) Og du kommer til å finne deg noe bedre enn dette. Drømmemannen med stor D dukker opp når du minst venter det. Tro meg... Du har mye fint i møte når kjærlighetssorgen har lagt seg:)

STOR klem til deg vennen.

Skrevet

Fake it until you make it, sweetie!

Living well is the best revenge.

Skrevet

Har dere barn sammen? Isåfall var det jo veldig idiotisk av han... (Noe det selvsagt er mot deg også da)

Skrevet

Når gode råd er dyre

Det tok meg 3 år å komme over min x sånn helt, men jeg har virkelig kommet over han og syntes ikke det gjør det minste vondt å tenke på han og hans familie lenger.

Hvis jeg skulle gått tilbake og gitt meg selv noen råd ville rådene vært å kutte ut all kontakt, type facebook, msn o.l. Skifte lås og distansere meg fra vennen hans (felles venner kan deles som annet)

Skrevet

Jeg leste en bok engang om hvordan man skulle komme over kjærlighetsorg. Den skrev masse fornuftig bland annet en teori om at osrgen har tre faser.

1. Du sørger, gåter og greier ikke fokusere på noe annet enn HAN. Du er i en slags psykotisk tilstand. ( Helt normalt)

2. Du begynner å spa opp agresjon. F* heller, den tufsen. Du begynner å innse at han ikke var så perfekt. Ser hele situasjonen litt mer realistisk og greier å fokusere på dine følelser.

3. Du begynner å orientere deg utover. Får lyst til å gjøre morsomme ting. Ser at andre menn er attraktive.

Hvor fort disse fasene går varierer fra person til person, men min erfaring er at dess fortere du greier å komme over i fase 2 dess bedre er det.

Prøv og fokusere på at det er slutt, ikke gå å håp på at det skal bli dere igjen , det bare forlenger prosessen.

Lykke til....og trøsteklem.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd dere :) Har selv sett venner med denne sorgen og man kan da si så mye, men så skal det være så vondt når man selv sitter oppi det.

Har slettet han på Fb og alt, men må på familievernkontoret 1 Juni pga datteren vår, han har fortsatt ting her osv.....vil bare bli ferdig NÅ! Uff...

Takk igjen, det varmer med gode tanker :)

HI

Skrevet

Uff, så trist. Kutt all kontakt med han for en periode. Har dere barn sammen, forresten?

Blokk han på facebook, msn, ikke ring han på en stund/send mld osv.

Det kommer til å gjøre vondt verre hvis du skal følge med hva han gjør på facebook. Er helt sikkert ikke den store kjærligheten han har funnet. Neppe, etter to uker bare. Herrefred, hvor gammel er han? Bruk tid på deg selv nå. Inviter venninner over og del en flaske vin, tren, kos deg masse med barnet/barna ( om du har), gå turer og luft hodet ditt. Hev hodet ditt, så går det så bra skal du se! :) Kommer til å finne deg en annen som er kjempeglad i deg du også, selv om det nok er vanskelig å se nå. Klem.

Skrevet

Ja, vi har et barn sammen på 2 år og må derfor møte han på familiverkontoret og at jeg har ting her som er hans. Tenkte å ta med disse tingene da jeg møter han der, så blir det i alle fall ikke mer møter enn nødvendig. Jeg vil egentlig bare kutte all kontakt, men alt blir så mye mer komplisert med barn i bildet :(

HI

Skrevet

Du..hu derre "dama" hans.. Det varer ikke det. Hun er hans nye bevis på "friheten". Snart går det opp for han at det ikke er mere frihet å være med ei aen dame. Så da er det over der. Gir dem toppen 3 mndr jeg. (har hatt mange guttevenner opp igjennom årene, og har sett og hørt det meste! Så klart, ingen regel uten unntak o.s.v....men...)

Ellers ser jeg at du har fått MANGE gode råd her. Ta de til deg, alle sammen! Og sitérer ei over her "Living well is the best revenge". Hvis han får se at du står på videre, blomstrer og gjør deg fin, så vil det stikke i han også! Med eller uten ny dame!! Ikke for å få han tilbake, men bare det at han får oppleve hva han går glipp av etter valget hans. Det er lov å hovere litt som den forlatte parten!!!

Så gråt deg ferdig, kjære du. La øynene få tilbake sin normale fasong, håret få seg en oppshining, kanskje litt ny sminke, klær o.s.v. Dagen er på vei, da alt plutselig blir klart, og du er glad for at du er alene!! Og husk...en fæl dag, er én dag mindre du må igjennom før du er over på andre siden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...