Gå til innhold

Tips til middag etter dåp i Trondheim trengs. For ca 15 personer og et par barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å ha barnedåpen der, men vi flyttet for 15år siden.

Mamma mener seff at det er mye bedre å ha dåpen her hjemme hos oss.

Så jeg trenger tips :)

Egentlig kunne jeg tenkt meg å reservert bord på Egon med pizzabuffe. Helt enkelt og billig! (Hvor de betaler drikke og evt dessert selv)

Men de har vell ikke buffe på søndager?

Andre tips til enkle resturanter vi kan ha det på?

Eller andre "enkle" måter å gjøre det på der oppe?

Blir glad for alle tips :)

(Dåpen blir i okt/nov om det spiller en rolle)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizzabuffè på Egons er vel ålreit nok det,men da bør dere stå for dessert og drikke i tillegg....Det virker ganske gjerrig å ikke gjøre det.

Lykke til med barnedåp:)!

Mvh

Skrevet

Vi ønsker ikke å være gjerrige! Men penger er ikke akkurat noe vi har mye av heller.... Derfor tenkte vi å si at det var med pizzabuffet (det er noe alle er glade i hos oss, så det er midt i blinken!) uten drikke. Drikken er jo rådyr på Egon. 35kr for et barneglass med brus, 50 for en stor som de fleste har behov for.

Hadde vi hatt det hjemme med de nærmeste, ville vi blitt 28stk med stort og smått. Tar vi det der oppe regner jeg med at vi blir 15-20stk.

Er det andre steder som er passende? Eller rettere sagt bedre?

Egon er vell ikke akkurat det en tenker på når en skal ha barnedåp vanligvis.

Her hos oss kan en få koldtbord på hotell for 200kr pr pers ink drikke og dessertbord. Noe lignende hadde egentlig vært perfekt.

Skrevet

Enig med mammaogm...

Godt alternativ og ikke så veldig dyrt heller. Vi var der med andremann.

Rømmegrøten der er kjempegod (ev med spekemat til).

Synes Egon høres rart ut til barnedåp ... da hadde jeg før laget hjemmelagd pizza til 28 pers hjemme.

Skrevet

Hehe, jo. Såg kjempefint ut der.

Eneste problemet er at vi ikke får hele selskapet til å spise en rett. Selv ikke den voksne delen av gruppa :/ Åh, alt en må tenke på!

Skal vi ha det her hjemme leier vi et lokale og ordner koldtbord.

Føler det ikke er like lett der oppe, siden vi ikke bor der. Bor 50mil unna å. Så det blir kun en weekend for å holde barnedåp.

(Høres nok litt snålt ut; men det er familiære årsaker (krangler som en ikke greier å legge unna selv på en festdag!) bak ønsket om å reise bort for å holde dåp)

Derav blir en "billig" resturant første tanken bak feiringen :)

Men vi kjenner jo ikke resturantene der oppe lenger. Så vi trenger hjelp til å finne en :)

Skrevet

Vet du ... jeg tror du må slutte å ta så forferdelig mye hensyn!

Om du finner en restaurant dere liker, og 1 el 2 retter som har grei pris, så inviterer dere til dåp med den menyen. Akkurat som man gjør i konfirmasjoner og bryllup.

Det nytter ikke å komme i et bryllup og si at "nei, jeg liker ikke stek, kan jeg få pizza". Da spiser man det man får og takker pent for maten og festen etterpå. Det samme gjelder i barnedåp. Det er foreldrene som styrer dagen, og den menyen de setter er den som gjelder.

Folk tøyer strikken uansett hvor mye man prøver å gjøre dem til lags. Så dersom du styrer med å gjøre alle fornøyde vil du ende opp med å gjøre en unødvendig stor jobb. Si at dere har bestemt at slik er det denne dagen, også får gjestene innrette seg etter det (om det så innebærer at de stopper innom statoil og spiser pølse på vei til middagen.)

Lykke til med barnedåpen! (og husk at det er ungen og ikke gjestene som skal stå i fokus.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...