Gå til innhold

Utstyret til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig er for tidlig til å sette opp seng, vaske klær og generelt forberede tingene til at baby kommer til? Er nå 30 uker på vei, og gubben maser allerede hull i hode på meg om å få sette opp senga :P

Mener selv det er for tidlig enda, men spekulerer på å begynne å gjøre ting klare snart..

Er også litt nervøs for å føde for tidlig siden mange generasjoner før meg har født opp mot en mnd før tiden i min familie. Føler jeg er en hysterisk 1.gangs gravid, men nervene kom fort i går når vogna kom i hus i går:P

Vet jeg er rar, men håper noen har noen tips og forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senga satte jeg opp da jeg kom hjem fra sykehuset;)

Vasket klær sånn litt etter litt. Begynte vel en måned før termin eller noe slikt? Vogn kjøpte jeg 5 dager før fødsel (hun kom 1 uke før termin) og bilstolen var i hus 2 dager før fødsel.

Det er greit å ta ting på plass rundt 1-2 uker før termin, tenker jeg, men det er ingen krise om man ikke har alt på plass. Butikkene holder fortsatt åpen etter fødsel og det man ikke rekker før tar man etter.

Lykke til med hus, heim, fødsel og alt:)

Skrevet

Første gang var alt på plass i uke 32 eller noe? 2.gang litt senere, og nå har jeg nettopp fått 3.mann og har fortsatt ikke alt klart;)

Men har samboeren din kjempelyst til å sette opp senga hadde eg latt han fått lov til det! Det er jo kjempekos å ha den stående! Mener at så lenge dere gjør det fordi dere har kjempelyst til det så er det aldri for tidlig!

Skrevet

Senga ble montert ca 1 mnd før termin. Redde den opp når det var ca 2 uker til termin.

Klærne begynte jeg vel å vaske når det var 6 uker til termin. Da var det meste i hus og jeg kunne vaske alt i en omgang.

Vogna kom i hus når jeg var i uke 32 eller noe sånt, men det var mest fordi det ikke var så lang leveringstid på den som jeg trodde.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Tenkte kanskje å ha alt klart 1 mnd før termin, i tilfelle.. Blir vel så jeg tar det når jeg føler for det :P

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...