MrsMeoh Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Hei hopp! Jeg er 22 år, i fast forhold og vi begge ønsker nå barn. Jeg har en historie med mye mens smerter, og har vært på vaginal ul hvor gyn fant det hun mente var endometriose på begge eggstokkene mine. Dette var på mars. Nå, 18. mai var jeg på lap for bekreftelse av Endo og fjerning av cyste, og undersøkelse (kontrastvæske) om det var fortetninger inne i eggledere. Lap var resultatløs - det som var å se på ul, var ikke å finne under lap Og - egglederne er helt fine Under samtale med gyn etter lap, fikk jeg vite at når jeg er ferdig med å få barn, vil fjerning av livmor være en mulighet for å redusere smertene mine. Fikk også vite at når jeg har fått bekreftet graviditet hos lege, skal jeg inn på en tidlig ul får å se til at alt stemmer fra et tidlig stadium. Hun kunne også fortelle at det var ca 4 -5 dager til jeg hadde el. Nå idag, er det 5 dager siden lap, og jeg tviler på at el har skjedd riktig enda, men det nærmer seg. Jeg har jo noe helt grusomme smerter, men de har ikke nådd "toppen" sin ved el enda, men jeg tror det skjer i dag.... vil det da være "vits i" å ha samleie i dag - eller er det for sent for å bli gravid denne mnd? Er det noen som har tips til å gjøre samleie mindre smertefullt? Jeg sliter under samleie pga smerter i underlivet - såkalte støt-smerter... Vil jo at ting skal skje så fort som mulig mht smertene mine. Gyn sa at vi skal prøve til sept. deretter dra til lege om jeg ikke er gravid innen da... Hejdå...
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 hei på deg=) det hørtes ikke noe særlig ut nei=/ jeg er ikke såå inn i det med el og slik, ikke begynt å teste ennå.. om jeg ikke er gravid denne mnd skal jeg begynne å teste! men om jeg ikke har misforstått så lønner det seg og ha sex før og under el=) samleiesmertene dine (støt),har det noe me endometrise å gjøre? eller vet du rett å slett ikke hvorfor du har vondt under samleie? hender jeg også kjenner slike støt, men det trur jeg gjelder noe annet, at han treffer for langt inn o.l.. haha (sorry) håper dette hjalp litt.. ønsker deg masse masse lykke til..
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 kanskje ikke akkurat støt jeg kjenner, men at han kommer borti noe liksom... litt vrient å forklare.. men trur ikke det er noe farlig.. =) men ingen tips, dessverre=/
MrsMeoh Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2010 Tjolahopp Vel, det er ikke 'noe særlig' heller Jeg jobber med å godta at 'slik er jeg bare'.... Det hele er jo rimelig ferskt for meg enda, men jeg tror nok at det letter på etterhvert Håper du har riktig, mht til el... når jeg har pløyet meg gjennom de vanlige nettsidene, blir det en spasertur til soverommet, hehe Tror jeg hadde el i sted... hadde kraftige smerter, så nå ligger det kanskje i toppen av eggl og venter... Wooha Samleiesmertene trenger ikke å ha sammenheng med Endo, men det er ikke uvanlig at Endo-pasienter har dette problemet. Nå viste jo ikke lap til at jeg har Endo, men gyn sa jeg fortsatt kunne ha det, men at det ligger skjult i vevet - slik at de ikke kan se det... Ikke vet jeg *klør meg i hodet* Så sånn sett vet jeg ikke hvorfor jeg har smerter under samleie. En gang kjentes det ut som om at det var en kniv mellom penis og vagina-veggen på en måte - mareritt! Ellers så har det vært slike støt-smerter.. KAN jo være at han treffer for langt inn, det er jo langt i fra umulig, men hvorfor er dette så innmari vondt da??? Takk for lykkeønskningen forresten
strikkedilla Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Hei! Har ikke så mange forslag mht smertene du beskriver, men mht el kan jeg fortelle at du kan bli gravid rett før, under og rett etter el. Så det er bare å "kjøre på"! Siden egget bruker litt tid på veien sin kan det treffe på sædceller fra i går, i dag og morgendagens. Så det er ikke kun el-dagen som kan brukes hver mnd. Dere har flere dager dere kan benytte dere av. Du kan jo se på det som flere forsøk på å treffe hvert enkelt egg. Bedre odds for dere! Lykke til!
MrsMeoh Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2010 Takk for svar Da bli det hardkjør fra nå av Fra el, til det kan befruktes - hvor lang tid tar det? Egget er jo mottagelig bare i 24 timer eller no', men hvor lenge etter el er disse 24 timene???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå