Humle Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Nå er jeg straks i min uke 17. Har i alt vært 7 uker sykemeldt p.g.a. kvalme og oppkast, men har vært i jobb i 14 dager nå. Men jeg kaster fremdeles opp. Ikke så ofte som før (5-7 ganger dagelig), nå er det ca 1 gang hver annen dag, så jeg skal ikke klage, men er det noen som har erfaring med om dette vil gi seg, eller vare ut hele svangerskapet? Jeg er lite kvalm, bare disse akutte oppkastøktene...
carina86 Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 hei hei, jeg er 20 uker på vei å kaster forsatt opp, har vært sykmeldt siden jeg var 3-4 uekr på vei(ligget på sykehus 3ganger pga dehydrering.) .. sist så roet det seg ned rundt uke 22 men var kvalm hele svangerskapet... men dette er forskjellig fra person til person. håper det gir seg for deg snart
Måånestråle Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er 27 uker på vei i morgen, og kasta opp igjen i dag tidlig. Jeg har ikke kastet opp daglig noen gang i svangerskapet, men for en stund siden var det 2-3 ganger per uke, og nå er det ca 1 gang per uke. Jeg kasta faktisk veldig lite opp i starten når jeg var så uhelbredelig kvalm, og har egentlig kasta mer opp etter at kvalmen roa seg litt rundt uke 14-15.. Rare greier dette her!
mlkg Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er i uke 18. Fortsatt kvalm, men opplever at mønstert endrer seg (slik andre her også skriver). Fra uke 7: veldig kvalm. En del brekkninger, men det kom lite opp. Orket ikke gjøre noen ting. Ble bedre av å spise. Fra ca uke 12: Fortsatt kvalm hele tiden, men ikke like intenst. Og plutselig ble jeg kvalm av å spise i steden for at det hjalp med mat... Av og til oppkast. Uke 17 og 18: Kvalm kun deler av dagen. En opplevelse av økt overskudd. Men oppkast ca hver 2 dag. Kraftige brekkninger som kan komme som "lyn fra klar himmel". Rekker nesten ikke fram til badet. Føler jeg kan kaste opp av å tenke på det, eller av å få litt slim bak i halsen. Begynner nesten å få angst for at det skal komme på et veldig uheldig tidspunkt eks at jeg ikke rekker toalettet når jeg er på jobb (jobber 50%), eller at jeg blir dårlig mens jeg kjører bil. Vi får holde ut... Jeg har to nydelige barn fra før, så jeg vet det er verdt det! God bedring til dere alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå