gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 hvordan føles det, er det? vondt?
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2010 dytter... noen som vet?
Vilruge Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Har hatt det flere ganger (heldigvis en stund siden sist). For meg har det starta ved at jeg må tisse ofte og "akutt", men så kommer det ikke alltid så mye... Det stikker og "kiler" også en del når jeg tisser. Ofte har jeg klart å drikke det av med- dvs at når jeg kjenner disse symptomene drikker jeg massemassemasse og "skyller" det ut. En gang klarte jeg ikke dette. Da måtte jeg tisse cirka hvert 10. minutt og det var blod i de få dråpene som kom. Det gjorde vondt langt opp i magen og jeg hadde følelsen av at jeg ville "presse ut" hele nedre del av magen. Jeg ble da kvitt det ved antibiotikakur. Trnebærprodukter kan være forebyggende. For meg har det vært litt utfordrende å prøve å bli gravid samtidig som jeg ikke vil ha urinveisinfeksjon. En vanlig måte å få det på er nemlig hvis en ikke tisser og dusjer /rengjør etter sex. Nå prøver jeg jo å ligge i ro en stund etter på- men det har heldigvis gått bra :-)
lykkeliten1 Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Har heldigvis bare hatt det 2 ganger på veldig mange år. Kanskje på ca 10 år... Det begynner med at jeg må veldig ofte "småskvette" Samtidig som man liksom skal tisse og det ikke kommer noe er det som om en kniv blir vridd rundt. Skikkelig vondt... Så tar man en urinprøve til legen og får antibiotika. Vips så er det over!
marihøne85 Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Heisann! Jeg er en av de som desverre har vært plaget en del med urinveisinfeksjon. Har det heldigvis ikke så ofte nå lengre, men det hender. Hos meg så er symptomene at jeg føler tissetrang, samt at det gjør vondt og gir ubehag ved vannlating. Kjenner at det "er noe" nederst i magen hele tiden. Jeg bruker også å drikke veldig veldig mye vann (bør unngå søte drikker) når jeg kjenner tedeneser til UVI. Drikker masse, og går ofte på do for å få "skylt gjennom" slik som Vilruge også sier. Noen ganger synes jeg det kan hjelpe med varmeflaske på magen. Ofte går det over av seg selv når jeg gjør dette, men av og til er jeg nødt til å ty til legebesøk og antibiotika. Da har jeg som oftest veldig vondt (også når jeg ikke er på do) og tisser blodig urin. Hender også at jeg får feber. Men jeg tror UVI kan utarte seg eller oppleves forskjellig fra person til person. Håper svarene vi har kommet med er til hjelp lyst*på*nr*2:)
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2010 hei jenter!! TUUUSEN takk for svar, det var gode svar;) da har nok ikke jeg urinveisinfeksjon=D for jeg har ikke vondt, og det er ikke skvetting osv.. men jeg må på do ofte og da må jeg tisse litt... dette har kommet siste 1-2 ukene.. så trur nok ikke jeg har det=) sist jeg var gravid måtte jeg på do ofte, så dette er jo spennende=) ha en flott søndag jenter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå