Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Tenkte jeg skulle teste ut mme på småtten idag,han er 2 mnder. Tenker det er greit å prøve, hvis vi skal ha barnepass eller pappan skal være alene med han. Noen som har noen erfaringer med det? Tenker sånn negativt/positivt. Håper han vil ha puppen fortsatt etterpå
ღMadame_mim ღ Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Vi hadde ikke noe problemer med det i de 4 ukene jeg ammet. Hadde ingen problemer med å gi henne mme til et måltid og mm et annet. Vi måtte gjøre det slik pga jeg fikk for lite/gikk tom for melk, men det var ikke noe problem med hensyn til henne. Eneste du må huske på er å ta malt i mme flaska hvis ikke kan babyen få problemer med hard mage!
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2010 Ok bra å høre Tror du det gjør noe å teste det ut 1 gang, uten malt?
Gjest Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Hei. Jeg tror ikke du trenger å ha malt i flaska for å teste ut. Min jente fikk mm i to måneder, med innslag av mme innimellom. Så lenge barnet ditt får mest mm, vil nok magen sannsynligvis ikke slå seg vrang Det gikk bra her i allefall og hun har slitt veldig med magen sin hele tiden. Det ble først hardere når vi kun gikk over til mme, og måtte da bruke både malt og sviskemos for å regulere det. Lykke til
Nikki 75 Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Her går det også i både mm og mme, på grunn av litt lite melk. Har ikke vært noe stort problem å veksle mellom de to, han får pupp først og så mme til vanlig. Men jeg har vært borte et par kvelder og netter, og da har han kun fått mme til 4-5 måltider, og da merker jeg faktisk at han har blitt litt bortskjemt og gidder ikke ta pupp sånn med en gang. Men det går seg til igjen... Har ikke brukt malt i melken før nå de siste dagene, for det har ikke vært noe problem med treg mage. Nå prøver vi litt malt for å se om det hjelper mot uroligheten hans.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2010 Takk for svar damer Skal teste det ut senere i dag og se hvordan han reagerer på det. Jeg fullammer jo,så håper ikke det blir noe tull med at han ikke vil ha puppen etter at han har fått flaske. Hva slags erstatning bruker dere? Jeg kjøpte sånn ferdigblandet med Nan 1 og Småfolk 1.
Snuppa! Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Her må lille på 10 uker få en falske nan med malt i om kvelden pga lite melk. Det går ned, men de første gangene han fikk det så han rart på meg,hehe. Nå reagerer ikke han lenger.
Grand Old Lady Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Min sønn er fullernært på MME, har aldri brukt malt. Han bæsjer 2-3 ganger om dagen. Er dette med å tilsette malt bare for de som veksler mellom mm og mme, eller er vi heldige?
ღMadame_mim ღ Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Da er det dere som er heldige. Vi har kun gitt MME fra jenta var 4 uker gammel. Vi må ha 1 teskje malt i hver flaske. tar vi mindre sliter hun med hard mage og tar vi mer får hun diare. Nå er det helt perfekt og hun har så og si ingen plager med magen. Alle barn er ulike, og det er derfor ingen fasitsvar på om hvor mye malt man må ha.
Snuppa! Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Er nok dere som er heldige ja. Trodde egentlig ikke at min gutt trengte malt i melka siden han kun får en flaske mme og resten morsmelk. Men blei bom stopp på avføringa etter den ene flaska, så her må vi ha malt. Men alle er jo forskjellige.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Mamman-til- Sander <3 : Lille gutten min har fått MME siden vi kom hjem fra sykehuset. da var han 2 uker gammel. Han startet med Nan HA1(Hypoallergen, den kjøpes kun på apoteket og er dyrere enn vanlig nan, men til gjengjeld veldig mild mot magen i forhold til vanlig). For 3 ukers tid siden startet han på vanlig nan og han har slitt litt med magen, fikk tips om å bytte til Hipp. Det har fungert veldig bra for vår del foreløpig:) Den ferdigblandede til småfolk fikk gutten min skikkelig vondt i magen av. når han brukte vanlig nan fikk ha malt i hver flaske, men nå som vi bruker hipp skal vi prøve å ikke gi til hvert måltid, men et par flasker i døgnet. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå