Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innom fra bli gravid. Vi prøver¨på nr 2 og også denne gang er det utrolig mange som skriver om SA og MA. Det er jo gjerne de som har vært borti det som er mest aktive, og ikke de det går bra i. Hvor ofte går en graviditet bra?

Har du eller har du ikke hatt MA eller SA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde en sa uke 7, før min datter som er 4 nå, og hadde en ma i uke 12 nå i okt.gravid igjen nå, er i uke 23 :) så nå skal alt gå bra, psykisk, men.......lykke til :)

Skrevet

vet ikke hvor ofte man kan si en graviditet går bra. jeg har da hadt sa 5 ganger og ex.u 1 gang, er nå gravid i uke 12 + 4 i dag, skal på ul til tirsdag for å se om dær fortsatt er liv :)

noen er nok bare mer uheldig enn andre, man må vel bare ikke gi seg, håpe at denne gangen skal det gå.

masse lykke til :)

Skrevet

Hei, jeg er innom fra bli gravid jeg også. Før vi fikk førstemann hadde jeg en SA, da var jeg vel 5 uker på vei. Så fikk vi barn nummer to. Deretter hadde jeg en SA, ca. 6 uker på vei før vi fikk barn nummer tre. I april hadde jeg en MA ca. 10 uker på vei. Nå er vi prøvere igjen, og håper at barn nummer fire kommer etter hvert. Det er veldig tøft psykisk å miste en ønsket spire, for min del var den siste MA den tøffeste. Men det har gått bra til slutt, og er utrolig glad for de barna vi har.

Lykke til med prøvingen du også:)

Skrevet

Jeg har en gutt på 8 år...

Jeg hadde en SA i uke 6

Så fikk jeg en gutt som nå er 3 år

Og nå kommer en liten tulle... er nå 20+6

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen av delene...og håper jeg slipper det også.

Er nå gravid for første gang i uke 26 :)

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 6 i juli 2008, fikk en sønn i oktober 2009 og er gravid igjen, termin november :-)

Det sies at de aller fleste har en SA i løpet av livet, men mange som ikke engang er klar over det fordi det kan føles som veldig sterk menstruasjon.

Skrevet

Jeg har født tre barn. Var 23 år når første kom og fikk tre barn i løpet av fem år. Alt gikk på skinner, ble gravid på første forsøk med alle tre.

Nå har jeg prøvd å få barn med min nye mann, men det har resultert i en MA i 2005 og nå i oktober 2009 i en SA. Jeg tror dette skyldes at jeg er over 40 og da er ikke eggene av like god kvalitet. Naturen ordner opp. Håper fortsatt på å få et barn med min nye mann, men tror sjansene er små.

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 10 den første gangen jeg var gravid. Etter det har vi fått en jente og nå er jeg gravid igjen med en gutt. Det har altså gått helt fint på 2 av 3 forsøk. Ikke SÅ ille odds det?!

Skrevet

Hadde en MA i uke 17-18 i mai i fjor. Det var veldig tøft siden vi trodde alt var bra og vi skulle på ordinær ultralyd uken etter.

Nå er jeg gravid i uke 20 og har vært på 5 ultralyder hittil, sist fikk vi vite at det er en liten jente!:)

Skrevet

Har en gutt på 3 år som kom til uten noen form for SA/MA først...... tror jeg da, men som noen over her sier; mange har forsinket kraftig mens som er SA, men som man ikke er klar over fordi man ikke har testet. Jeg har flere ganger før førstemann hatt slike menstruasjoner, men har jo aldri testet da....

Når vi skulle prøve på nr 2 endte det først i exu når jeg var 6+0 og deretter en MA når jeg var 8+4 og til slutt en SA når jeg var 4+3 før jeg til slitt ble gravid igjen og er nå 25+4:)

jeg har som du ser en dårlig statistikk bak meg, men jeg har også mange skavanker i underlivet med delt livmor, deformert livmorhals, endometriose, muskelknuter og pco og bare en av disse skavankene er nok til å ha økt risiko for SA/MA og når jeg da har så mange skavanker sier det nesten seg selv hvorfor jeg har vært så uheldig....

Jeg tror ikke du skal gå å tenke for mye på hvor stor risiko du har for at det skal gå galt. Jeg synes du heller får tenke som så at for det fleste går det bra, men at noen ganger ordner kroppen opp i dette selv dersom det er noe galt (ca 25-30% opplever SA/MA en eller annen gang og det er egentlig ikke så mye......)

Det er INGENTING man kan gjøre fra eller til for å unngå SA/MA og da får man heller gjøre det man kan for å leve sunt og godt i prøve/gravidfasen og tenke som så at det går jo som regel bra.

Tror kanskje grunnen til at man så lett ser SA/MA inne på sidene her er jo fordi man gjerne vil fortelle at man forlater 1. tri for en grunn og kommer tilbake til bli gravid for en grunn samt at det gjør veldig godt å få litt støtte og sympati fra andre også.

Ønsker deg lykke til i prøvingen og prøv å tenke positivt:)

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen av delene. Er nå gravid for 7. gang m barn nr 8. For meg har alt gått på skinner hele veien. Fikk min første som 21-åring, og nå som 41-åring blir jeg stadig like lett gravid :o) Har heller aldri hatt noen komplikasjoner av noe slag :)

Skrevet

Hatt to SA, i uke 5 og 7 og en MA i uke 12.

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 11 i fjor. Ingen barn fra før, er nå i uke 16 vært på UL i uke 12, alt ser veldig bra ut! Grusomt å oppleve en SA/MA, men så deilig når man klarer å komme over i 2. trimester.

• 2 uker senere...
Skrevet

hadde en SA i uke 8 første gang jeg var gravid, tre uker senere hadde jeg feber og kramper fortsatt, og hadde hatt flere ul der "alt så fint ut". Til slutt fikk jeg rier, og ved undersøkelse på sykehuset den natta viste det seg at jeg hadde et svangerskap i egglederen. det hadde vært toeggede tvillinger, og da det første egget festa seg i livmoren sluttet hormonene å be egglederen jobbe, og egg nr 2 ble sittende fast der..

Gynekologen som opererte meg (måtte fjerne egglederen) sa at 50 % av alle svangerskap ender i SA, 30% av disse før forventet menstruasjon, og at de aller fleste kvinner opplever minimum en SA iløpet av livet. Risikoen for ny SA er like liten som den var før du hadde den forrige ifølge han. Det eneste unntaket var for de kvinnene som har opplevd 3 eller flere SA/MA, da de burde utredes og evt gentestes. toeggede tvillinger der den ene er ex.u skjer i ca 1 av 30 000 svangerskap ifølge denne legen. Litt nyttig og litt unyttig info her altså..

Skrevet

Fikk først en frisk gutt i 2007. Mistet en i SA i uke 7 i januar 2010. Er nå uke 17 med ny baby.

Går nok meget bra denne gangen :)

Skrevet

Gravid med nr 4, og har ikke hatt en sa/ma som jeg vet om.

Selfølgelig har jeg hatt menstruasjon som har vært både en og 2 uker fosinket, men har aldti testet, og vet ikke om man kan kalle det for sa/ma når det kommer så tett på forventet menstruasjon..

Skrevet

vet ikke hvor ofte det går bra, er vel fra person til person, noen er mer heldig/uheldig enn andre. jeg har hadt rundt 5 sa og 1 ex.u før min lille satt, er nå i uke 14+4. men mitt tilfelle er vel en av de som er ille. vet ikke hvorfor det ikke ville sitte på meg tidligere, de kunne ikke finne noen årsak. så da er det bare og starte på nytt og håpe det beste, og nå ser det jo ut som det endelig ble min tur også :)

msse lykke til, man skal være ganske uheldig for at det går sånn som meg ;)

Skrevet

Gravid for 2.gang nå, ingen SA eller MA. 26 år (27 idag faktisk, hipp hipp;)

Skrevet

Statistikk som viser sjansen for at svangerskapet skal gå bra;

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

http://www.ammetaka.no/svangerskap/ufrivilligabort.php

Skrevet

Har hatt tre SA før andremann endelig satt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...