Gå til innhold

Dere som jobber på Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan liker dere jobben deres? Vurderer dere å skifte jobb pga alt negativt fokus på Nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber ikke i nav, men utdanner meg til å gjøre det.

kjenner mange som jobber der, og de sier at "holder du ut i 1 år, så blir du der, da har du greid det" og "det første året tar du med alle sakene hjem og gråter mye, etter ett år føler du at du mestrer de vanligste sakene, etter 2 år så har du kontoll på det meste".

så jeg tror det er veldig, veldig tøft i starten, men at man etter vært klarer og få en vis avstand til alt man får vite om folks liv. om man blir så lenge da

Skrevet

Jeg har jobbet i NAV i 5 år, og trives utrolig godt:)

Jeg ahr en veldig variert arbeidshverdag, jeg styrer i stor grad min egen hverdag og er selvstendig i jobben min. Samtidig jobber jeg på et passe stort kontor så jeg ahr et faglig nettverk av kolleger å lene med på. Vi jobber mye sammen om de vanskelige sakene.

Det beste med jobben er å se når vi virkelig hjelper dem som trenger det. Det å få et menneske ut i jobb som aldri før har mestrert en arbeidshverdag, er utrolig stort. Vi jubler masse og gleder oss enormt med mange av brukerne våre.

Jeg misliker sterkt alle "skal-ha" menneskene som kommer inn og KREVER ditt og datt uten å være villig til å se at manneskser også ahr plikter, som ikke er villig til å bidra noe selv og som bare er sure og vanskelige uansett hva vi kan bidra med.

Jeg er dritt lei alle de negative oppslagene i media, og skulle ønske det også kunne blitt mer fokusert på det positive vi får til. Negative oppslag fører kun til at vi får enda glere hendelser med trulser, voldelige brukere, sinte og sure brukere på telefon osv.

Jeg er også utrolig frustrert over politikerne som ikke ser ut til å skjønne at en slik stor reform krever MYE av de ansatte. det er ikke fysisk mulig å både produsere like mye som før (minst like mye) samtidig som vi får flere arbeidsoppgaver, flere skal på kurs, mange må lære seg nye fagsystemer, nytt lovverk osv osv. Det er politikerne som har forårsaket det kaoset som er å enkelte kontorer og som gjør at ventetiden når det kommer til saksbehandling er lang.

Har aldri vurdert å bytte jobb pga det negative fokuset. Men har vurdert det flere ganger fordi jeg faktisk ikke lenger har tid til å utføre jobben min slik jeg synes den burde bli utført!

Skrevet

Nå er det jo slik at sykemeldte mennesker har krav på sykepenger, og flere andre grupper har krav på ytelser. Og du er der for å gi dem disse ytelsene til rett tid.

Det er ikke alle som kan greie å gå ut i arbeidslivet igjen, samme hvor mange positive tanker de tenker.

Skrevet

og nettopp derfor er det viktig at politikerene skjønner at det må nok folk til å få til alle løftene de har gitt. Nav og Navs tankegang er kjmepebra, men det er ikke ressurser nok til å løse dem desverre...

Skrevet

Jeg har bare hatt positive erfaringer med NAV. Er gravid og har vært delvis sykemeldt de siste ukene, har nå gått ut i permisjon. Jeg har fått fin oppfølging og alltid fått pengene i tide, samt det tok dem bare 2-3 uker å behandle foreldrestønadsøknaden min, så; hurra for Nav Sagene ;)

Men min middelaldrende mor hadde dårlig erfaring med NAV på en annen kant av landet. Utrolig ufin saksbehandler og hun gikk mange mnd uten utbetaling. Det ordnet seg til slutt da.

Så det kommer vel litt an på kontoret, de ansatte samt type kunder. Jeg skal innrømme at jeg har møtt mange rare og ufine kunder hos NAV, som bare roper og krever og nekter å vente på tur :)

Skrevet

Jeg jobbet i barnevernet før jeg begynte i nav. Å jobbe i nav er en drøm i forhold til å jobbe i barnevernet....

Skrevet

Lurer på en ting; I brevet dere sender ut om at søknaden om foreldrepenger er mottatt, står det at NAV skal gi tilbakemelding dersom noe mangler i søknaden.

Men dette gjør ikke NAV. Jeg lurte på hva som skjedde, og ringte til NAV etter at barnet mitt var født. Jeg har fremdeles ikke fått svar på søknaden pga denne forsinkelsen, og nå er det et halvt år siden den ble sendt.

Det ville vært ærligere hvis NAV hadde skrevet: "Dersom du ikke har fått svar på søknaden innen 1,5 mnd bør du ringe til dette nr."

På grunn av at NAV i brevet lover noe de ikke kan holde, ble søknaden min ekstra forsinket. Dette fordi jeg stolte på NAV.

Så ærlighet er tingen, vi liker ikke å få brev som inneholder falske løfter.

Skrevet

Traff du voldelige narkomane der?

Skrevet

I barnevernet? Traff det meste der. Voldelige narkomane foreldre med omsorg for barn, voldelige foreldre som ikke var narkomane men hadde omsorg for barn, foreldre som misbrukte barna sine seksuelt, foreldre som vanskjøtta barna sine generelt. Og så traff jeg en del foreldre som bare trengte litt hjelp og støtte, det var de hyggelige "sakene".

Traff mange små øyne som ble med meg hjem etter jobb og holdt meg våken gjennom natten...

Men har truffet voldelige narkomane i nav, det anmeldes jo.. Men som regel er de narkomane greie å ha med å gjøre synes jeg...

Kan ikke sammenlignes...

Skrevet

Det er for mange kokker i nav..

Vi har nav lokal, som du skal forholde deg til, og så nav forvaltning. Når du leverer søknaden din, leverer du den til lokal. Så sendes den til forvaltning for behandling. De sender et brev om at søknaden er mottatt osv. Det står i brevet at du skal henvende deg til lokalkontoret, og de fleste tror selvsagt at lokal har sendt ut brevet. Men det har de ikke, og de har selvsagt ikke oversikt over hvor langt søknaden er kommet i forvaltning. Og du kan ikke ringe til forvaltning som faktisk har sendt ut brevet og skal ha kontroll på søknaden din. Dette må lokalkontoret gjøre for deg og så ringe deg opp igjen og videreformidle beskjed.

Jeg er helt enig med deg, det burde sått noe slikt som du skriver over her, i stedet for at nav tar kontakt.... Men det er et merkelig system staten har satt i gang som du forstår. Mange kokker, mye søl, og et system som ikke fungerer.

Skrevet

ehhh...NEI ikke alle sykmeldte har krav på sykepenger.

Det er faktisk NAV som vurderer om du fyller vilkårene både når det gjelder om selve diagnosen gir rett til ytelse og om du haktisk har opptjent rettigheter til ytelsen i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...