Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minien (som fyller 6 måneder i dag! :-) ) er blitt for stor for bagen (emmaljunga city bag) og skal flytte over til sportsdelen (emmaljunga city cross). I tillegg så er han blitt veldig nysgjerrig i det siste så tror han synes det blir godt å ha muligheten til å kunne sitte litt og følge med ut.

Men jeg synes at sportsdelen virker litt stor for han. Bagen er jo mye lunere og koseligere. Hvordan gjør dere denne overgangen? Nå er det jo så varmt ute at det er vel ikke så voldsomt deilig med saueskinnet. Putter dere noe annet oppi eller legger dere bare småtten rett oppi?

Og bruker dere selene den første tiden?

Takknemlig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker skinnet i vogna neste uansett tempratur!

Begge guttene mine brukte voksiposen da vi gikk over til sportsdelen, så de fikk jo en grei overgang. Har deverre ingen tips der.

Jeg vil anbefale og begynne med seler med én gang. Bedre føre var...

Skrevet

Jeg har tatt ut lammeskinnet nå og bruker ikke noe annet i vogna. Pleier å stappe et teppe ltt rundt henne for bedre støtte, men hun blir litt slengt rundt av og til.Det virker ikke som hun synes det er ubehagelig da.

Jeg gjorde det til en vane å ta på selen allerede fra starten av. Umulig å vite når de begynner å kunne komme seg ut av vogna selv, og jeg vil nødig finne det ut ved å måtte plukke opp jenta mi fra asfalten...

Skrevet

Jeg tok ut bagen ved påsketider, da var det rimelig trang. Har Simo kombivogn. Tok ut lammeskinnet for mange uker siden, da han svetter. Da er det ikke behagelig å sove. Nå ligger han på overmadrassen som vi brukte i vugga, den passer perfekt:-) Også har han et tynt teppe over seg, men vanlig klær under. Jeg tror ikke det er like godt å ligge rett i vogna. Så på babyshop at de selger slike "madrasser" til sportsvogner. Mens syns 500kroner var mye. Overmadrassen kostet 99kr og fungerer like fint:-)

Skrevet

Takk for gode tips!

I dag prvøde vi sportsdelen for første gang, og det gikk kjempefint. :-) Det er ikke så varmt nå så vi brukte saueskinnet, han satt godt innpakket i det. Får se om han synes at skinnet er godt å sitte på når det blir varmere igjen, ellers så var det jo en veldig god ide med et teppe eller en overmadrass inni der. :-)

Enig i at det er lurt å være føre var med tanke på selene...

Skrevet

Jenta vår er 2 måneder og i helgen gikk vi over til sportsdelen. Vi la saueskinnsposen oppi og satte ryggen på første hakk.

Vesla har allerede blitt veldig våken på alt som skjer rundt seg og synes bagen begynte å bli fryktelig kjedelig. Nå sitter hun å koser seg og følger med på alt som skjer :-)

Skrevet

2 mnd?!?! Jeg mener å tro at det ikke er så veldig anbefalt...?!

Skrevet

Som jeg skrev så står ryggen på første hakk. Det er snakk om at det er bittelitt heving av ryggen bare. vil tro det er snakk om 10 cm eller noe slikt. Er da ikke så dum at jeg setter ryggen mye opp. babyen sitter veldig mye mer i f.eks bilsetet.

Skrevet

var tydelig her også at det er myyyyye mer gøy med sportsdelen. :-)

Skrevet

Skal sikkert bytte over fra bag til sportsdel om ikke så alt for lenge jeg også, men får jo ikke brukt selene hvis man skal ha lammeskinn eller vognpose oppi vel..?

Til nå har jeg hatt lammeskinn i bagen etter at jeg sluttet å bruke vinterposen. Jeg har Voksi pose, og tenkte det var så lurt for da kan jeg bruke den når minsten blir litt større også. Men nå kom jeg jo på at selene blir jo ubrukbare i sportsvognen hvis jeg putter voksiposen oppi... :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...