Gå til innhold

2 åring ute av kontroll!! han skriker folk opp i ansiktet, slår alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

uansett om det er små barn eller voksne folk. har en veldig aggressiv væremåte, hadde et raserianfall på en time idag pga at jeg tok han bort fra lekeplassen da han begynte å angripe andre barn.

er skikkelig leit.er bekymret og lei meg og føler vi har gjort noe alvorlig feil. Han er langt ifra sånn hele tiden, men det skal veldig lite til før han begynner å skrike til folk.

når dette skjer tar jeg han i armen fører han bort et stykke unna , setter meg ned på huk å sier nei du må ikke slå. du får ikke lov å være her å leke hvis du fortsetter å slå da går vi hjem.

han bryr seg ikke litt en gang om det jeg sier og tror ikke han hører det en gang.

hjeeeeeeeeeeeeeeelp!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med helsestasjonen??

Jeg vil automatisk si "toårstrassen", men har virkelig ingen aning om hva du kan gjøre med det. Jeg ville nok gjort akkurat det samme som du sier du allerede gjør...

Går han i barnehagen? Har han disse "utbruddene" der? Hvordan takler de dem der?

Kan du se hva som skjer rett før har får et "utbrudd"? Det kan kanskje være at noe går mot han, som vi ikke ser, også vet han ingen andre måter og reagere på?

Han trenger kanskje hjelp til å se at selv om en annen går forran han i sklia, går det greit å skli etter (selv om hans opprinnelige plan ble ødelagt). Eller kanskje han har usynlige hus og parkeringsplasser i sandkassa som han trenger hjelp til å fortelle om!

Hva gjør disse voksne som får "smake" anfallene hans?

Storebror her i huset blir tre om få dager, og vi opplever også raserianfall nå og da. At gutten din blir rasende - lenge- av og bli tatt vekk pga dårlig oppførsel ser jeg på som heeelt naturlig :)

Håper dere finner ut av alt det andre! Lykke til! :)

Skrevet

det var et veldig fint svar:) hvis vi er rundt venner og han slår på de og, gjør de det samme som oss. stopper handa hans og sier au og nei. men det er verst med andre unger, spesielt de som er større enn han. ungene blir som regel redd og begynner å grine.

dette har ikke skjedd så mange ganger, men når det har skjedd har han vært ganske slem. når han skriker til folk vil han nok teste reaksjonene, og hvis det er noen vi ikke er med ofte ler de av han eller tøyser og da fortsetter han.

men uansett så har han så mye sinne i seg når han får anfallene at jeg blir helt redd:(

jeg tror og håper at det blir bedre etterhvert som han får mer språk og forstår at ingen vil leke med han hvis han slår.

Skrevet

Jeg tror han reagerer slik fordi han ikke klarer å gjøre seg forstått på en eller annen måte, tror det kan være lurt å forsøke å hjelpe ham i situasjonen i stedet for å fjerne ham fra den. Verdt et forsøk i hvert fall...

Håper det ordner seg:)

Skrevet

Hei!

uff,jeg vet AKKURAT hva du snakker om! Min sønn hadde også denne perioden da han ble 2 år...Det ble faktisk så mye at barnehagen snakket med meg og de ga "ideen" om å få hjelp av PPT.

Jeg takket (desverre) ja, og føler egentlig at jeg ikke fikk noe hjelp av de egentlig...

Men jeg tok tak i dette selv da.

Sønnen min er to språklig og lå litt etter med språket. Da skjønte jeg at i hadde et lite problem da.

Men selv om dette kunne være forklaringen, så var han eldig vanskelig for det om.

Jeg bestemte meg for å være "hard" mot han uansett hor vi var henn.

Tok han bort ifra situasjonen og forklarte han gang på gang på gang på gang at dette var ikke lov og at man ikke kunne slå.

Forklarte han at man SNAKKER og ikke slår..

Han skjønte dette etterhvert og han så at mamma hadde rett :)

Han er nå 3 år og klart, han er en liten "sinnatagen" , men raserianfallene hannes varer i maks 1 minutt. Før varte de opp til en time!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...